لاشه هواپیمای آموزشی و اجساد سرنشینان در ساوجبلاغ پیدا شد


لاشه هواپیمای آموزشی و اجساد سرنشینان در ساوجبلاغ پیدا شد

سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای آموزشی در کوهستان‌های اطراف ساوجبلاغ، از آغاز بررسی سانحه توسط این سازمان خبر داد.

یک فروند هواپیمای آموزشی پایپر با دو سرنشین در ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه عصر روز سه شنبه از فرودگاه پیام به سمت منطقه هشتگرد و نظرآباد کرج به پرواز درآمده و ورود به منطقه پروازی را به برج مراقبت پرواز این فرودگاه اعلام شد و پس از آن دیگر تماسی از سوی خلبان حاصل نشد.

اطلاعات ماهواره‌ای حاکی از دریافت هشدار موقعیت‌سنج هواپیما و برخورد به کوهستان‌های اطراف منطقه ساوجبلاغ واقع در شمال منطقه پروازی مذکور در ساعت ۱۴:۰۱ دقیقه است.

پس از قطع مکالمه پرواز، عملیات جست جو توسط تیم‌های تجسس و نجات، هلال احمر و مدیریت بحران استانداری استان البرز آغاز شد. با غروب آفتاب روز گذشته عملیات هوایی تجسس به پایان می‌رسد، اما عملیات زمینی ادامه داشت.

از صبح امروز مجدداً عملیات تجسس هوایی همزمان با تجسس، زمینی توسط کوهنوردان و نیرو‌های آموزش دیده آغاز شد و در ساعت ۸:۴۰ صبح، بالگرد اورژانس هوایی محل سقوط را شناسایی کرد و مشخص شد هواپیما با دامنه کوه برخورد کرده است.

با یافتن هواپیمای مذکور، فرایند بررسی سانحه توسط تیم بررسی سانحه و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شد و علت وقوع سانحه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل هلال احمر البرز kdc گفت: اجساد دو خلبان هواپیمای آموزشی سانحه دیده کشف شد.

محمدباقر خلفی گفت: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی کوهستان هلال احمر به محل حادثه هواپیمای آموزشی در ارتفاعات ساوجبلاغ، نزدیکی روستای وشکین رسیدند.

وی افزود: اجساد امید هاشمیان خلبان (حدوداً ۳۵ ساله) و علی فراهانی دانشجو (حدوداً ۲۳ ساله) که در این هواپیما بودند کشف شد و اکنون در حال انتقال به پایین هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان