تجلیل منتقدان سینما از هریسون فورد


تجلیل منتقدان سینما از هریسون فورد

دنیای‌اقتصاد : هریسون فورد قرار است یکشنبه ۱۴ ژانویه، جایزه دستاورد شغلی را در جوایز انتخاب منتقدان دریافت کند. فورد که یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای نسل خود به حساب می‌آید، در بسیاری از بزرگ‌ترین فیلم‌های پرفروش تاریخ نقش‌آفرینی کرده و تاثیری همیشگی در صنعت سینما داشته است. ایفای نقش در مجموعه‌های بزرگ سینمایی با شخصیت‌های نمادین مانند هان سولو در «جنگ ستارگان» و باستان‌شناس برجسته در «ایندیانا جونز» از جمله نقش‌های فراموش‌نشدنی وی هستند. علاوه بر این، او نقش‌های به‌یادماندنی در فیلم‌های کلاسیک سینمایی مانند «بلید رانر»، «فراری» و «ایر فورس وان» داشته است.

تجلیل منتقدان سینما از هریسون فورد

سه نامزدی گلدن‌گلوب و نامزدی اسکار او برای بهترین بازیگر مرد برای بازی خیره‌کننده‌اش در فیلم «شاهد» (۱۹۸۵) به کارگردانی پیتر ویر از جمله جوایز سینمایی کارنامه وی هستند. فورد ۸۱ساله، به خاطر کمک‌هایش به صنعت فیلم، با جایزه بفتای بریتانیا و نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا، مورد قدردانی قرار گرفته است. در جشنواره فیلم کن سال گذشته وقتی «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» برای اولین بار اکران شد، نخل طلای افتخاری جشنواره به این بازیگر اهدا شد. وی جایزه گلدن‌گلوب سیسیل بی دمیل را هم دریافت کرده است. فورد اکنون در حال بازی در سریال کمدی «روان‌درمانی» در تلویزیون اپل است. در این سریال وی در نقش یک درمانگر بازی می‌کند.

وی برای همین نقش در مراسم امسال جایزه منتخب منتقدان، نامزد دریافت نقش مکمل بازیگر کمدی شده است. او همچنین در کنار هلن میرن در سریال درام وسترن «۱۹۲۳» از پارامونت بازی کرده و نقش تادیوس «تندربولت» راس را در فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» استودیوی مارول بازی می‌کند. امسال فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویک با ۱۸ نامزدی در بخش‌های مختلف از جمله فیلم، کارگردانی و بازیگری، در جوایز سالانه منتخب منتقدان رکورد تمام ادوار این رویداد را شکست. مراسم بیست و نهمین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان یکشنبه ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) برگزار شده و برندگان معرفی می‌شوند. اخیرا تجلیل از بازیگران و فیلم‌سازان پیشکسوت در سینمای آمریکا اوج گرفته است. تجلیل از هریسون فورد پس از تجلیل کلینت ‌ایستوود و مارتین اسکورسیزی نشان‌دهنده توجه مدیران هالیوود به‌خاطره‌سازان سینماست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی