آمار عجیبی که اسرائیل با جنایت در غزه در دنیا به پا کرد


آمار عجیبی که اسرائیل با جنایت در غزه در دنیا به پا کرد

در یک گزارش به آسیب‌های آب و هوایی که بمباران‌های شدید و بی‌وقفه اسرائیل علیه مردم غزه در پی داشته، پرداخته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، براساس این گزارش تحقیقات جدید میزان آسیب های آب و هوایی ناشی از بمباران غزه توسط اسرائیل را نشان می دهد.

گاردین گزارش می دهد که در دو ماه اول جنگ در نوار غزه ، بمباران این سرزمین توسط اسرائیل بیشتر از ۲۰ کشور دنیا در یک سال، گازهای گرمایشی وارد جو کرده و گرمای نامتعارف ایجاد کرده است.

این تحقیق نشان داد که هزینه اقلیمی ۶۰ روز اول حمله نظامی اسرائیل به غزه ۲۸۱۰۰۰ تن دی اکسید کربن یا معادل سوزاندن حداقل ۱۵۰۰۰۰ تن زغال سنگ بوده است.

این تجزیه و تحلیل شامل CO2 منتشر شده از ماموریت های هواپیما، مخازن و سوخت سایر وسایل نقلیه، و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از ساخت و انفجار بمب، توپخانه و موشک است اما سایر گازهای گرمایش سیاره مانند متان را شامل نمی شود. تقریبا نیمی از مجموع انتشار CO2 مربوط به هواپیماهای باری ایالات متحده بود که تجهیزات نظامی را به اسرائیل می فرستادند.

آمار عجیبی که اسرائیل با جنایت در غزه در دنیا به پا کرد

بنجامین نیمارک مدرس ارشد در کالج ملکه مری در دانشگاه لندن و از تهیه‌کنندگان این گزارش گفت: «این مطالعه تنها تصویری از نمونه بزرگتر تبعات جنگ است. تصویری جزئی از انتشار عظیم کربن و آلاینده‌های سمی گسترده‌تر که مدت‌ها پس از پایان جنگ باقی خواهند ماند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن