واکنش کرملین به مصادره دارایی‌هایش توسط آمریکا


 واکنش کرملین به مصادره دارایی‌هایش توسط آمریکا

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) درباره حمایت آمریکا از مصادره دارایی‌های این کشور اعلام کرد : واشنگتن، مسکو را از تصمیم کاخ سفید در این زمینه مطلع نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف افزود: تقریبا هیچ کانال ارتباطی بین مسکو و واشنگتن وجود ندارد و اطلاعی در این باره از سوی کاخ سفید داده نشده است.

پیش از این، خبرگزاری بلومبرگ با استناد به یادداشتی از شورای امنیت ملی آمریکا خطاب به کمیته روابط خارجی سنای این کشور گزارش داده بود که کاخ سفید از لایحه ای با هدف مصادره دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه حمایت می کند.

این رسانه غربی در عین حال افزود: کاخ سفید می خواهد اقدامات خود را با سایر کشورهای گروه هفت (G۷) هماهنگ کند تا از جمله خطر تضعیف اعتماد سرمایه گذاران خارجی به ایالات متحده را کاهش دهد.

خبر مرتبط
بایدن نسخه روسیه را پیچید!

اقنتصاد نیوز : حمایت بایدن از قانونی که اجازه می‌دهد حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین توقیف شود.

بنا بر این گزارش، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود ۳۰۰ میلیارد یورو مسدود کردند.

حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های سیستم بلژیکی Euroclear - یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب و کلرینگ در جهان است.

در پایان ماه اکتبر ۲۰۲۳ (آبان-آذر ۱۴۰۲)، سپرده دار بین المللی Euroclear گزارش داد که در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۳ حدود سه میلیارد یورو سود بابت سرمایه گذاری در دارایی‌های مسدود شده روسیه به دست آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت