معترضان لهستانی خیابان‌های ورشو/ اعتراضات ادامه دارد


معترضان لهستانی خیابان‌های ورشو/ اعتراضات ادامه دارد

اعتراض حامیان گروههای مخالف دولت در لهستان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تظاهرات حامیان اپوزیسیون در ورشو بیانگر تنش‌های فزاینده میان احزاب سیاسی و جریان‌های حاکم لهستان و مخالفت با سیاست‌های دولت ائتلافی دونالد توسک نخست وزیر جدید این کشور است.

معترضان پرچم‌های لهستان در دست داشته و شعار می‌دادند: توسک = ستون پنجم، از حمله روس‌ها جان سالم به در بردیم از توسک هم جان به در می‌بریم.

مقام‌های شهر ورشو شمار معترضان را ۳۵ هزار نفر و اپوزیسیون تعداد آنها را حدود ۲۰۰ هزار نفر تخمین زدند.

توسک که در انتخابات ماه اکتبر به پیروزی رسید، قصد دارد کشور را بر اساس قوانین اتحادیه اروپا اداره کند و از این طریق، راه را برای ورود میلیاردها یورو بودجه این بلوک به کشورش باز کند. از همین رو، به ایجاد تغییرات و لغو برخی از سیاست‌ها و تصمیم‌های دولت قبلی لهستان روی آورده است.

یکی از این تغییرات، تعطیلی موقت شبکه خبری TVP Info است. این شبکه در سال‌های اخیر حملات و انتقادات زیادی را متوجه توسک کرده بود.

همزمان با ادامه تلاش توسک برای آنچه که اجرای حاکمیت قانون و مقابله با اقدامات فراقانونی آندری دودا رئیس جمهوری لهستان خوانده می‌شود، پلیس هفته جاری برای دستگیری دو نماینده وارد کاخ ریاست جمهوری شد.

این ۲ نماینده پارلمان که پیشتر وزیر بودند، به اتهام دلیل سوء‌استفاده از قدرت متهم و به حبس محکوم شده و تحت حمایت دودا در کاخ ریاست جمهوری پناه گرفته بودند. دودا پنجشنبه گفت که روند عفو این نمایندگان را آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان