خشکسالی در سیستان و بلوچستان 30 ساله شد


خشکسالی در سیستان و بلوچستان 30 ساله شد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خشکسالی در این استان سیستان و بلوچستان ۳۰ ساله شد، گفت: آبرسانی به روستا‌ها به عنوان جهاد آبرسانی در قالب آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۰روستا در دستور کار است.

خشکسالی در سیستان و بلوچستان 30 ساله شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد کرمی در اختتامیه رویداد ملی توان با بیان اینکه دسترسی به بازار‌های بزرگ دنیا از طریق مرز‌های سیستان و بلوچستان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین می‌تواند سبب رونق تجارت و صادرات شود، گفت: سیستان و بلوچستان استانی کاملاً برخوردار با ثروت‌های زیاد است؛ گاهی می‌بینیم که برای این استان القای محرومیت می‌شود، ولی این استان نسبت به سایر استان‌ها برخوردارتر است.

استاندار سیستان و گفت: سیستان و بلوچستان استان تجاری بوده و بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز خشکی و دریایی دارد که این ظرفیت شرایط را برای توسعه صادرات و واردات با کشور‌های افغانستان، پاکستان، عمان و کشور‌های آفریقایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد، گفت: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت کار‌ها را انجام می‌دهیم در این میان نگاه توحیدی بسیار مهم است.

استاندار افزود: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت کار‌ها را انجام می‌دهیم در این میان نگاه توحیدی بسیار مهم است که نظام اسلامی همه کار‌های آن در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر پایه این نگاه پیش می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰، ادامه داد: زحمات زیادی توسط مسئولان وقت کشیده شده، اما یکی از عواملی که موجب شده تا بسیاری از مسائل و مشکلات همچنان ادامه پیدا کند عدم اجرای مصوبات و تنبلی‌ها است که باید جبران کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اصل هر نظام است چرا که یک مجموعه راهبردی بوده، گفت: باید در این مجموعه عظیم سرمایه‌گذاری کرد و اولویت کار مهارت محوری و نگاه تولیدی دانش‌آموزان باشد، همچنین با توجه به اینکه دانشگاه محور مهم توسعه هست اگر کار‌ها پایه علمی نداشته باشد دچار آسیب می‌شویم بنابراین حوزه مهارت محوری در دانشگاه بسیار مهم است.

کرمی با اشاره به اینکه با خلاقیت و نوآوری باید از هر فرصت برای شکوفایی استفاده کرد، ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای یک کشور است بنابراین باید در حوزه کشاورزی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم؛ از سوی دیگر اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که بهره‌گیری از مزیت‌های بکر دریا، اقتصاد دریا، مرز، معادن، کشاورزی، صنایع فرآوری و شیلات عامل ایجاد اشتغال، توسعه و ثروت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به مواجه بودن با خشکسالی ۳۰ ساله در این استان، بیان کرد: در حوزه آب اقدامات خوبی با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام شده در حوزه تامین آب برای شمال سیستان و بلوچستان برنامه‌هایی در حال اجراست که حفر چاه‌های ژرف، انتقال آب دریا، انتقال آب تهلاب و جهاد آبرسانی از جمله آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستا‌ها به عنوان جهاد آبرسانی در قالب آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۰ روستا در دستور کار است، بهره‌مندی شهر‌های اطراف حوزه سراوان از سد ماشکید و بهره‌مندی حدود ۴۰ روستا از آبگیری سد کهیر از دیگر اقدامات در حوزه آب است.

کرمی با بیان اینکه در حوزه برق رسانی نیز برق رسانی به ۶۰۰ مدرسه و روستا‌های بالای ۳۰۰ خانوار در دستور کار است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر فرهنگ کار آسیب دیده که باید اصلاح و توسعه پیدا کند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی بر پایه نگاه توحیدی است و اگر این نگاه را در اداره جامعه و امور به کار ببندیم، قطعاً موفق خواهیم شد، انقلاب اسلامی اراده الهی بوده این نظام اسلامی است و با سایر نظام‌ها تفاوت دارد بنابراین همه مسئولان باید با نگاه توحیدی حرکت و در این زمینه رضای خداوند را غایت همه امور بدانند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه این منطقه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تولیدات صنایع دستی دارد که می‌توان با توسعه آن در جهت پیشرفت استان گام برداریم که لازمه تحقق آن گام برداشتن در مسیر ایجاد بازارچه‌هایی برای فروش است.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت نیز با تمامی کشور‌ها در حال ارتباط هستیم آنچه مهم هست ایجاد شهرک‌های تولیدی بوده چرا که باید تجارت و صادرات بر پایه تولید پیش برود.

کرمی با بیان اینکه رضایت خدا بر همه چیز مقدم است، گفت: هدف از انجام امور مردم باید رضای الهی باشد، آنچه انجام می‌دهید اگر برای رضای الهی باشد آن خدمت ماندگار است و موفقیت را به دنبال دارد با توکل بر خدا هر کاری شدنی است. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی