آغاز اجرای طرح بزرگ آبرسانی فدک در خوزستان


آغاز اجرای طرح بزرگ آبرسانی فدک در خوزستان

عملیات اجرایی طرح آبرسانی فدک با اعتباری افزون بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال روز جمعه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش مشرق، بر اساس چشم انداز طرح فدک، وضعیت آبرسانی به هفت شهر و ۶۸۹ روستای استان از نظر کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

هدف اصلی اجرای این طرح بزرگ آبرسانی، تامین کمی و کیفی آب شرب مورد نیاز شهرستان‌های شمال شرق استان خوزستان شامل هفت شهر ایذه، باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل، صیدون، میداوود و ۶۸۹ روستا از سد کارون سه است.

با اجرای این طرح، آب آشامیدنی جمعیتی افزون بر ۷۰۰ هزار نفر در استان خوزستان تامین خواهد شد.

همچنین با عملیاتی شدن این طرح امکان تأمین آب کشاورزی برای بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی آبی و توسعه باغات دیم با بیش از ۴۰ هزار هکتار فراهم می‌شود.

‌با اجرای این طرح که با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود، تا سال ۱۴۲۵ کمبودی از نظر تامین آب شرب به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب در سال و تأمین آب کشاورزی به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب در مناطق مورد هدف وجود نخواهد داشت.

احداث تاسیسات برداشت آب و احداث تونل به طول ۹۰۰ متر، احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱/۱ متر مکعب در ثانیه، حفر تونل انتقال آب به طول ۴/۵ کیلومتر و به قطر ۴/۵ متر، احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۲۶۵هزار مترمکعب در ثانیه، احداث پل به طول ۱۲۰ متر و عرض ۱۲ متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و هفت کیلومتر شبکه فشار قوی و اجرای خط انتقال فولادی با قطرهای یکهزار و ۵۰۰ و ۲هزار میلیمتر به طول ۳۰ کیلومتر از مشخصات فنی سامانه انتقال آب حد فاصل کارون سه تا شهرستان ایذه است.

مدت زمان لازم برای اجرای این طرح ۳۶ ماه تخمین زده شده است.

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

افتتاح چند پروژه آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، بازدید از طرح های آب و فاضلاب و همچنین تصفیه خانه های شهرهای آبادان، خرمشهر، ایذه، دزفول و دارخوین از جمله برنامه های وزیر نیرو در خوزستان است.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه کوت امیر و غرب اهواز، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی فدک، شرکت در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق خوزستان، بازدید از سد و نیروگاه مسجدسلیمان، آغاز عملیات اجرایی طرح سازه آبگیر دزفول از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه وزیر نیرو به خوزستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ردپای بزرگترین پرنده شکارچی تاریخ کشف شد + عکس