اردوغان: آمریکا و انگلیس می‌خواهند دریای سرخ را دریای خون کنند


اردوغان: آمریکا و انگلیس می‌خواهند دریای سرخ را دریای خون کنند

اردوغان می‌گوید: آمریکا و انگلیس سعی دارند دریای سرخ را به «دریایی از خون» تبدیل کنند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم و آن را استفاده افراطی از قدرت ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این باره اظهار داشت: حملات آمریکا و انگلیس به یمن استفاده مفرط از زور و قدرت است. اسرائیل نیز از این روش در فلسطین استفاده می‌کند.

اردوغان همچنین تاکید کرد که آمریکا و انگلیس سعی دارند دریای سرخ را به «دریایی از خون» تبدیل کنند.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آن‌ها حمله کرده‌اند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش به محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری پرداخت و در این باره افزود: اکثر مدارک ارائه شده توسط ما اسناد بصری هستند و اسرائیل با این اسناد محکوم خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزمرحله دفاعیات دادگاه نسل‌کشی اسرائیل برگزار شد و تمامی مدارکی که ما دادیم به طور جدی در لاهه موثر واقع شدند.

اردوغان ادامه داد: قبلاً اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل را در فضای بسیار دوستانه‌تری می‌دیدم، اما اخیراً او از نتانیاهو تقلید کرده و شروع به بر زبان آوردن اظهارات بسیار متفاوت کرده است.

جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه پنجشنبه آغاز شد.

جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول انجامید و جلسه دوم نیز امروز پس از چند ساعت به اتمام رسید، مهلت داده شده به قضات دادگاه بین‌المللی لاهه برای بررسی این شکایت بین سه تا ۶ هفته است.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شد که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

اتحادیه عرب و همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین‌الملل بر حمایت کامل خود از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!