کرمان؛ پایلوت شهر بدون جدول کشور می شود


کرمان؛ پایلوت شهر بدون جدول کشور می شود

دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور گفت: کرمان به عنوان پایلوت شهر بدون جدول انتخاب می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیدرضا مباشر دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور در دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در راستای مناسب سازی محیط ، اماکن و فضا های عمومی استان کرمان به اهمیت و لزوم استفاده از توان با القوه افراد دارای معلولیت در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: نامناسب بودن محیط شهری و عدم استانداردسازی اماکن و معابر عمومی برای تردد معلولان از معضلات جدی در سطح شهرها است.

وی ادامه داد: حتی اگر یک فرد معلول موفق به ورود در عرصه‌ های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی شود، اما از امکانات و استانداردهای لازم برای حضور در جامعه محروم باشد، نمی‌ تواند از توانمندی خود بهره ببرد.

دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور افزود: از آنجا که شهر و استان کرمان دارای پتانسیل های بسیاری اعم از نخبگان دارای معلولیت است؛ بایستی برنامه ریزی شود، تا با استفاده از ظرفیت های موجود در این استان شهر کرمان به عنوان پایلوت شهر بدون مانع وبدون جدول در سطح کشور انتخاب و با جدیت در دستیابی کامل به این موقعیت اقدامات لازم به انجام رسد.

مباشر در ادامه به بیان چالش‌ های شهری پرداخته و ایجاد جدول‌ را یکی از مهمترین معضلات شهرهای کشور بیان و ابراز کرد: جدول‌ ها مهمترین مانع برای شهروندان است و وجود جدول در خیابان ها سالهاست که منسوخ شده؛ اما در کشور ما همچنان مورد استفاده قرار می گیرد؛ در حالیکه هم افراد دارای معلولیت هم سالمندان و هم زنان باردار و... در مواجهه با جدول دچار مشکل می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می کنم؛ شهر کرمان به عنوان شهر بدون جدول انتخاب شده و با کمک شهرداری و متخصصین بهزیستی تمام جداول و موانع برطرف شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب