پیش بینی قیمت دلار 23 دی 1402 / موتور صعود دلار روشن شد؟


قیمت دلار در هفته سوم دی با افزایش در کانال ۵۱ هزار تومانی قرار گرفت. دلار بعد از شروع درگیری میان اسرائیل و حماس وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شده بود و سیاست‌گذار تلاش می‌کرد با ارزپاشی این منطقه را حفظ کند. اکنون، اما اخبار نامساعد این اسکناس را افزایشی کرده و معامله‌گران روند دلار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

پیش بینی قیمت دلار 23 دی 1402 / موتور صعود دلار روشن شد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار این هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی رشد بازدهی داشت و در آخرین معامله هفته اخیر با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

ابتدای این هفته دلار تلاش داشت تا به کف کانال ۵۰ هزار تومانی برگردد و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شود. اما ماندن در منطقه پایین‌تر چند ساعتی بیشتر برای این اسکناس دوام نداشت و قیمت دلار پیوسته افزایش‌های ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت. هر چند نوسانات افزایش این اسکناس محدود بود، اما علاوه بر تثبیت در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله نیز رشد داشت.

در روز‌های پایانی هفته سوم دی حساسیت بازار ارز در پی انتشار برخی اخبار نامساعد سیاسی و اقتصادی بالا رفت. تقاضا در بازار ارز افزایشی شد و بازیگران بازار ارز اثر دو سیگنال منفی را در شکل‌گیری این روند صعودی دخیل می‌دانند. خبری که در روز‌های اخیر از سوی رئیس صندوق توسعه ملی اعلام شد: «صد میلیارد دلار به دولت‌ها قرض داده‌ایم؛ امیدی به بازگشت این پول نیست.» و دیگری محدودیت‌های بانک مرکزی عراق در مبادلات دلاری با ایران.

دلار در منطقه بالاتر تثبیت شد

تحلیلگران بازار‌های مالی محدوده ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می‌دانند که ساختار فعلی قیمت در این منطقه شکل گرفته و قیمت تثبیت شده است. آن‌ها محدوده قیمتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم‌های سال آینده آرایش دلار را دستخوش تغییر می‌کند.

برخی کارشناسان اقتصادی دلار را در مسیر صعودی پلکانی می‌دانند و معتقدند در هفته آتی نیز روند این اسکناس محدوده ۵۱ هزار تومانی، با نوسانات ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی است.

روز پنجشنبه قیمت دلار در بازار‌های همسایه نسبت به افزایش روز چهارشنبه کمی تعدیل شد. قیمت دلار سلیمانیه کاهش ۱۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. دلار هرات کاهش ۲۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. درهم امارات با کاهش ۲۰ تومانی به قیمت ۱۴هزار ۲۸۰ تومانی معامله شد. / تجارت‌نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه