مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران


مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به جان باختن یک کوهنورد در ارتفاعات دارآباد، گفت: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مرگ یک کوهنورد در ارتفاعات شمال تهران

به گزارش راهبرد معاصر؛ شاهین فتحی روز شنبه در این خصوص افزود: این کوهنورد شب گذشته بر اثر سرمازدگی در ارتفاعات دارآباد جان خود را از دست داد که پیکر این شهروند توسط امدادگران هلال احمر ساعاتی قبل به پایین کوه منتقل شد.

وی اظهار کرد: پس از دریافت هشدار‌های سازمان هواشناسی، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان تهران، بالاخص در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی هستیم که جهت آمادگی هر چه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی جهت امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان، نیرو‌های عملیاتی هلال احمر استان تهران تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی سطح استان وجود دارد، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌کنیم جهت پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای در شرایط بارندگی و لغزندگی، ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودرو‌های رو به رویی، پیش از آغاز سفر خود نسبت به بررسی وضعیت آب و هوایی مسیر تا مقصد، آگاهی لازم را کسب کنند.

فتحی هشداری نیز برای کوهنوردان داشت و تاکید کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمامی‌کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، زیرا با توجه به بارش برف و وقوع کولاک در ارتفاعات، احتمال سقوط بهمن و یا گرفتار شدن در مسیر دور از انتظار نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده‌ای، آوار و کوهستان، با شماره گیری تلفن ۱۱۲، درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403/ گمشده ای را پیدا میکنی!