رییسی قانون حمایت از گزارشگران فساد را ابلاغ کرد


رییسی قانون حمایت از گزارشگران فساد را ابلاغ کرد

رییس‌جمهور قانون حمایت از گزارشگران فساد را برای اجرا به قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت (طبنا)حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از گزارشگران فساد را که در جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ - مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ - ۶ دی ماه ۱۴۰۲ - به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، ۱۸ دی ماه طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، قانون حمایت از گزارشگران فساد را به دولت ارسال کرد.

کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در جلسه روز یکشنبه - ۲۱ اسفند ماه - سال گذشته به تصویب رسید. همچنین یک فوریت این طرح پیش از این در جلسه علنی ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود.

موافقتنامه ایران و بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه ابلاغ شد

رییس‌جمهور همچنین در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دوجانبه را که در جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ - مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ - ۶ دی ماه ۱۴۰۲ - به تأیید شورای نگهبان رسیده بود برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

با توجه به اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجرای مفاد معاهده منوط به انجام تشریفات مندرج در ماده (۱۲) موافقتنامه یاده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی