اسرائیل عملیات نظامی در فیلادلفیا را آغاز می‌کند


اسرائیل عملیات نظامی در فیلادلفیا را آغاز می‌کند

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش از تلاش برای اشغال منطقه حائل مرزی بین غزه و مصر خبر داده بود، شبکه ۱۲ این رژیم هم خبر داد که این عملیات به زودی آغاز می‌شود.

اسرائیل عملیات نظامی در فیلادلفیا را آغاز می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه تلاش صهیونیست‌ها برای اشغال محور فیلادلفیا، شبکه ۱۲ این رژیم امروز شنبه خبر داد که «اسرائیل به مصر اعلام کرده است عملیات نظامی را آغاز خواهد کرد تا کنترل محور فیلادلفیا را به دست گیرد».

جاده صلاح‌الدین معروف به فیلادلفیا گذرگاه مرزی کم عرضی است که مصر را از نوار غزه جدا می‌کند و طبق توافق مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ میلادی منطقه‌ای حائل میان مصر و غزه (که آن زمان در اشغال صهیونیست‌ها بود) است.

رژیم صهیونیستی تا سال ۲۰۰۵ میلادی که از غزه عقب نشینی کرد، بر آن جاده سیطره داشت و حال به دنبال اشغال مجدد آن است تا مرز مصر و غزه کاملاً به دست صهیونیست‌ها بیافتد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم گزارش داد که عملیات رژیم صهیونیستی شامل استقرار نیرو در مناطق مرزی فلسطین اشغالی با مصر خواهد بود.

یک منبع روسی هم خبر داد که اسرائیل برای آغاز این عملیات، چراغ سبز آمریکا را دریافت کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم چندی پیش در این زمینه صراحتا گفت: «محور فیلادلفیا.. توقفگاه جنوبی غزه، باید تحت کنترل اسرائیل باشد» وی در عین حال ادعا کرد که «ما قصد اشغال محور فیلادلفیا را نداریم».

تاکنون بار‌ها قاهره در واکنش به زمزمه‌های اشغال این محور توسط اسرائیل، درباره هرگونه عملیات نظامی در این منطقه حائل که ساکنان غزه را به فرار دسته جمعی به مصر تحت فشار بمباران و بسته شدن راه‌های بازگشت سوق می‌دهد، هشدار داده و تاکید کرده که «این یک موضوع حاکمیتی و خط قرمز قاهره است».

محور فیلادلفیا یا صلاح الدین از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب در طول مرز مصر با نوار غزه امتداد دارد که حدود ۱۴ کیلومتر است که عرض آن از چند صد متر تجاوز نمی‌کند. طبق پیمان «کمپ دیوید» امضا شده در سال ۱۹۷۹، این محور به عنوان منطقه‌ای حائل ایجاد شد.

در سپتامبر ۲۰۰۵ اسرائیل پروتکلی را با قاهره امضا کرد که به موجب آن، ۷۵۰ نظامی گارد مرزی مصر با سلاح‌های سبک در این منطقه مستقر شدند تا مامور مبارزه با تروریسم، ورود غیرقانونی از مرز‌ها و مبارزه با قاچاق شوند. حال نتانیاهو با تاکید بر این‌که محور فیلادلفیا باید تحت کنترل تل‌آویو باشد، اقدام به نقض توافق صلح بین دو طرف کرده است به همین دلیل نیز نماینده مصری مصطفی بکری به تل‌آویو هشدار داد: «نزدیک نشوید. مرز‌های مصر یک خط قرمز است». /فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)