آموزشگاه‌هایی که هرگز نباید برای یادگیری زبان انتخاب کنید!


آموزشگاه‌هایی که هرگز نباید برای یادگیری زبان انتخاب کنید!

زبان آموز برای اینکه بتواند راه‌های پیشرفت را طی کند و به قله توسعه برسد باید یک آموزشگاه زبان خوب را انتخاب کند. یک آموزشگاه زبان خوب باید از استادان مجرب و خبره‌ای برخوردار بوده و بهترین متد‌ها و تکنیک‌های آموزشی را جهت آموختن به زبان آموزان به کار گیرد.

همچنین آموزشگاه زبان خوب باید یک مدیر لایق و باتجربه داشته باشد و در جهت تشویق استادان و دانش آموختگان خود تلاش کند تا بتواند رضایت آن‌ها را برانگیزد. وجود نظم و انضباط در برگزاری کلاس ها، حضور سر ساعت اساتید، باتجربه بودن اساتید، وجود امکانات آموزشی لازم در کلاس‌های درس، استفاده از روش‌های متنوع، مدرن و به روز در روال آموزشی، داشتن تقویم آموزشی و شهریه متعادل از جمله مواردی است که باعث می‌شود یک موسسه در لیست بهترین آموزشگاه‌های زبان قرار گیرد.

حال اگر یک موسسه‌ای یک الی دو مورد از موارد را نداشته باشد (که از اهمیت کمی برخوردار باشند) می‌توان از آن چشم پوشی کرد، ولی اگر مجموعه‌ای از موارد گفته شده در یک آموزشگاه زبان دیده شود، قطعا آن آموزشگاه انتخاب خوبی برای آموزش زبان نمی‌باشد.

چرا نباید برخی آموشگاه‌های زبان را انتخاب کنیم؟

برخی آموزشگاه‌های زبان به دلیل معایبی که دارند انتخاب درستی برای زبان آموزان نیستند؛ لذا در ادامه دلیل ایده آل نبودن آن‌ها را بیان می‌کنیم. نظم در آموزشگاه زبان اهمیت زیادی دارد و اگر با گذراندن چند ترم در یک آموزشگاه می‌بینید که:

- موسسه کورس بوک ندارد
- موسسه منظم نیست
- استاد با فیلم، فری دیسکاشن و کارتون کلاس‌ها را به اتمام می‌رساند
- آموزشگاه سیستم امتحانی و تقویم آموزشی ندارد
- آموزشگاه در مورد شروع ترم بعد و تعطیلات میان ترم با شما صحبت نمی‌کند

به معنی نداشتن کادر حرفه‌ای است!

به یاد داشته باشید که نظم، ستون پایه و اساس یک آموزشگاه است. اگر بعد از گذشت چند ترم در آموزشگاه ندیدید که سوپروایزر یا دیگر اساتید جهت نظارت در کلاس حضور پیدا کنند، به این معنی است که به کیفیت آموزشی اهمیت نمی‌دهند.

از دیگر مواردی که بیانگر این است که نباید یک آموزشگاه را انتخاب کنیم:

- آماده نبودن استاد در جلسات

در صورتی که استاد حین ورود به کلاس نمی‌داند از کجا درس را شروع کند و اگر در ابتدا سراغ کتاب رفته و بدون داشتن خلاقیت، فقط به کتاب اکتفا می‌کند، نشان دهنده تجربه پایین استاد است؛ لذا در صورت عدم وجود برنامه در کلاس‌ها باید این بی‌برنامه بودن‌ها در نظرسنجی یا از طریق صندوق نظرات و شکایات به مدیریت اطلاع داده شود و مدیر وظیفه رسیدگی دارد.

آموزشگاه‌هایی که هرگز نباید برای یادگیری زبان انتخاب کنید!

- نداشتن سیستم تعیین سطح

اگر آموزشگاه زبان بدون تعیین سطح، شما را در ترمی قرار داد بدانید آن آموزشگاه بی‌کیفیت است. زیرا در این کلاس‌ها باید پله پله و بر اساس میزان دانش زبان آموز، آموزش‌ها داده شوند. به این صورت که زبان آموزان باید بر اساس میزان سطح مهارتی که در آن زبان دارند در سطح مقدماتی و پیشرفته دسته‌بندی شوند.

- اغراق در فرایند آموزشی

به طور کلی، آموختن زبان از مبتدی تا پیشرفته اگر به طور کاملا فشرده و بدون وقفه باشد بین دو تا سه سال طول می‌کشد. در صورتی که در سطح پیشرفته یا آپر اینترمدیت باشید و قصد آماده شدن برای آزمون آیلتس را داشته باشید، در حد ۵ تا ۶ ماه امکان دارد طول بکشد. اگر آموزشگاهی نوید می‌دهد که تا سه ماه به آیلتس هشت می‌رسید یا عددی غیر واقعی می‌دهد، بدانید چنین آموزشگاهی صداقت در کارش نیست.

- استفاده از زبان فارسی در کلاس

اگر استاد سوالات شما را به زبان فارسی پاسخ می‌دهد، به این معنی است که مانع از آموختن شما می‌شود. استاد خوب با تکنیک و توانایی که داشته به زبان انگلیسی به بیان مسائل می‌پردازد. درست است که به زبان انگلیسی صحبت کردن در ترم مبتدی سخت است، ولی بدانید چنین شیوه آموزشی در پیشرفت زبان آموز تاثیر زیادی دارد.

- عدم امکان تجربه یادگیری در آموزشگاه زبان

در فضای آموزشگاه، زبان آموزان باید بتوانند تجربه کنند و امکان آزمون و خطا داشته باشند. یک محیط استاندارد به دانش آموز میدان تمرین و بهره بردن از نتیجه استنباط و پژوهش را می‌دهد. استادان باید در مباحث مختلف کاری کنند تا دانشجو بتواند به صورت محسوس تجربه کند و خود را کشف کننده واقعیت ببیند و از سعی خود حس موفقیت و خشنودی داشته باشد.

- استاندارد نبودن سیستم ارزشیابی آموزشگاه

در آموزشگاه زبان معتبر آزمون‌ها نباید استرس آفرین باشند. بر اساس استاندارد‌های جهانی آزمون‌های میان دوره باید به صورت اپن بوک باشند. اگر پروژه‌های هیجان‌آور و مورد پسند هر کس به عنوان کنفرانس به جای آزمون‌های سنگین در طول ترم داده شود بهتر است؛ لذا با وجود این کنفرانس‌ها به پیشرفت زبان آموز کمک بیشتری خواهد شد.

آموزشگاه‌هایی که هرگز نباید برای یادگیری زبان انتخاب کنید!

اهمیت انتخاب یک آموزشگاه زبان معتبر

حال که با ویژگی‌های آموزشگاه غیر معتبر و غیر قابل اطمینان آشنا شدید بهتر است قبل از ثبت نام در آموزشگاه زبان از معتبر بودن آموزشگاهی که قرار است در آنجا ثبت نام کنید مطمئن شوید. یک آموزشگاه معتبر دارای سیستم آموزشی استاندارد است و با مدیریت مجرب و برنامه ریزی منظم اداره می‌شود.

آموزشگاه زبان ملل یکی از این آموزشگاه‌های معتبر است که با استفاده از اساتید مجرب و سیستم آموزشی بروز و مدرن در بخش آموزش کلیه زبان‌ها فعالیت دارد و با تجهیزات مدرن و منابع معتبر و بروز این آموزش‌ها را ارائه می‌دهد؛ لذا زبان آموز می‌تواند با اطمینان از نظم کلاس ها، نوع آموزش و اساتید مجرب به راحتی زبان را یاد بگیرد. گفتنی است که ملل تنها مرکز آموزش کلیه زبان‌ها در ایران می‌باشد.

منبع:

melalinstitute.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی