وزارت بهداشت قانون افزایش ظرفیت پزشکی را متوقف می کند؟


وزارت بهداشت قانون افزایش ظرفیت پزشکی را متوقف می کند؟

به گزارش رکنا، بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به قانون افزایش ظرفیت رشته پزشکی گفت:«ما باید با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم، این مصوبه...

به گزارش رکنا، بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به قانون افزایش ظرفیت رشته پزشکی گفت:«ما باید با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم، این مصوبه را اجرا کنیم. در حال حاضر نیز ظرفیت ما پر شده و بیش از این امکان افزایش ظرفیت نیست. چرا که این دانشجویان نیاز به کلاس آموزشی دارند، باید به اندازه‌ی کافی بیمار ببینند و…»

وی در پاسخ به این‌که وزارت بهداشت چه تصمیمی در این زمینه دارد، خاطر نشان کرد:«ما تصمیم داریم تا در پیشنهادی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اجرای این مصوبه را در سال آینده متوقف کنیم.»

وزیر بهداشت در مورد علت این اقدام نیز گفت:«علاوه بر کمبود زیرساخت، بیمار هم لازم است. دانشجوهای پزشکی برای کسب تجربه نیازمند بیمار دیدن هستند.»

عین‌اللهی برنامه وزارت بهداشت در این زمینه را نیز این‌گونه تشریح کرد:«ما قصد داریم هر زمان که به تعادل برسیم پیگیر این مصوبه باشیم.»

قانون افزایش ظرفیت پزشکی دوسال پیش از این در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود. ریاست این شورا برعهده سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، است.


وزارت بهداشت قانون افزایش ظرفیت پزشکی را متوقف می کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم