کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد


کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

درست یک هفته پس از شلیک دهها گلوله توپخانه‌ای پیونگ‌یانگ به سمت مرز دریایی با کره جنوبی، ارتش کره جنوبی از شلیک موشک بالستیک کره شمالی خبر داد.

کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش راهبرد معاصر، درست چند روز پس از تمارین نظامی «پیونگ‌یانگ» در نزدیکی مرز دریایی دو کره، ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

یکشنبه هفته گذشته، کره شمالی ۹۰ گلوله‌های توپخانه را نزدیک مرزهای پرتنش دریایی خود با کره جنوبی شلیک کرد.

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای امروز گزارش کرد: «کرهشمالی موشک بالستیک ناشناسی را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد».

آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در شرایطی انجام گرفته است که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و دیگر مقام‌های این کشور در سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‌گوید که پرتاب موشک کره شمالی را شناسایی کرده است اما جزئیات بیشتری در خصوص این موشک ارائه نداده است.

از طرف دیگر، گارد ساحلی ژاپن بنا بر اطلاعات وزارت دفاع این کشور گفته است که «یک شیء که احتمالاً موشک بالستیک است، از سوی کره شمالی شلیک شده است».

گارد ساحلی ژاپن به کشتی‌ها هشدار داده است در زمان عبور و مرور از آب‌های شرقی جوانب احتیاط را در پیش بگیرند.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای با سوخت جامد «هوآسانگ-۱۸» بوده است که در تاریخ ۱۸ دسامبر (ماه گذشته میلادی) شلیک شد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403