سکه جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود


سکه جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از ضرب و عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی خبر داد و گفت: معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادله آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در جریان بازدید از مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی با اعلام سیاست‌های جدید این بانک در حوزه طلا و سکه گفت: بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور است؛ همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش یابد. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

وی با اشاره به حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و بصورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

فرزین با تأکید براینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. فعلا با ضرب سکه تمام، کار را شروع می‌کنیم.

وی با تأکید براینکه مرکز مبادله بستر مبادله طلا هم است و برنامه بانک مرکزی تقویت این مرکز است، گفت: فعلا قصد عرضه شمش در مرکز مبادله داریم؛ مقررات این کار در روزهای اخیر نهایی شده است، اگر بخواهیم سکه هم عرضه کنیم در آینده تصمیم گیری می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟