افزایش کسری بودجه رژیم صهیونیستی


افزایش کسری بودجه رژیم صهیونیستی

طبق پیش‌نویس اصلاح‌شده بودجه سال ۲۰۲۴ تل‌آویو، پیش‌بینی می‌شود سقف کسری بودجه رژیم صهیونیستی از ۲.۲۵ درصد به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

وزیران رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بحث درباره بودجه تجدیدنظر شده را آغاز می‌کنند که شامل هزینه‌های گزاف برای تأمین مالی جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و حماس می‌شود و انتظار می‌رود صبح دوشنبه رای‌گیری انجام شود.

براساس پیش‌نویس بودجه رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس که از ۷ اکتبر آغاز شد، رشد اقتصادی سال ۲۰۲۴ را به میزان ۱.۱ درصد، پس از کاهش ۱.۴ واحدی در سال ۲۰۲۳، کاهش خواهد داد.

تأثیر مالی جنگ بر صهیونیست‌ها در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به میزان ۱۵۰ میلیارد شِکِل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود و این با فرض پایان جنگ در سه ماهه اول سال است.

پیشتر هم روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از تحلیلگران نوشت که اقتصاد رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی خورده و تاثیر آن بر بخش فناوری پیشرفته، نگران‌کننده است. این روزنامه افزود که جنگ غزه ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز برای کابینه اشغالگر هزینه داشته است.

افزایش کسری بودجه رژیم صهیونیستی

همچنین روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل تأثیر جنگ بر اشتغال ۲ درصد دچار رکود شود، زیرا صدها هزار کارگر پس از جنگ غزه بیکار شدند یا به عنوان سرباز ذخیره فراخوانده شدند.

در ابتدای دسامبر گذشته وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در نوامبر گذشته حدود ۴.۵ میلیارد دلار کسری بودجه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!