دستگیری 4 سارق جنایتکار در پارک نهج‌البلاغه + جزئیات


دستگیری 4 سارق جنایتکار در پارک نهج‌البلاغه + جزئیات

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که اگر اتباع بیگانه در کشورمان مرتکب جرمی شوند، نسبت به مجازات آنان اقدام شده و این افراد پس از طی دوران محکومیت از کشور اخراج خواهند شد.

دستگیری 4 سارق جنایتکار در پارک نهج‌البلاغه + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار علی، ولی پور گودرزی در حاشیه بازسازی صحنه قتل جوانی به نام «سیاوش» در پارک نهج‌البلاغه تهران گفت: حدود ۲۰ روز پیش ماموران پلیس از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک جنایت در بوستان نهج‌البلاغه با خبرشده و برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نیز از همان دقایق اولیه آغاز و در عرض حدود ۲۴ ساعت هویت اصلی ضاربان از اتباع یکی از کشور‌های همسایه بودند، مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و هر چهار نفر در عرض کمتر از یک هفته دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در جریان بازرسی از مخفیگاه این افراد اقلام مسروقه را نیز کشف کردند، گفت: این افراد که اقدام به تشکیل باند سرقت کرده بودند، در تحقیقات انجام‌شده صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کردند و با هماهنگی‌های خوب صورت‌گرفته با دستگاه قضایی، این متهمان فعلا با صدور قرار بازداشت موقت برای بررسی‌های بیشتر در اختیار پلیس هستند و به محض تکمیل تحقیقات، متهمان تحویل مراجع قضایی خواهند شد تا حداکثر مجازاتی که در قانون پیش‌بینی شده است، برایشان اعمال شود.

ولی پور گودرزی در پاسخ به پرسشی پیرامون تجاوز به برخی از مالباختگان نیز گفت: در هیچ‌کدام از پرونده‌های اخیر سرقت در تهران موضوع تجاوز مطرح نبوده است، این که شایعه شده که تعدادی از مجرمان ضمن سرقت از منزل شهروندان، اقدام به تجاوز به بانوان می‌کردند، این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که موضوع در حد سرقت و در برخی موارد همراه با آزار و اذیت بوده است، اما بحث تجاوز مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه اینطور نیست که عمده جرایم از طرف اتباع بیگانه رخ دهد، گفت: البته اگر اتباع بیگانه مرتکب جرم شوند، اولا برابر قانون با آن‌ها برخورد شده و مجازات می‌شوند، پس از آن هم در اسرع وقت از کشور اخراج خواهند شد البته این قانون همه کشورهاست که در کشور ما نیز جاری و برقرار است. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج