4 هزار نظامی اسرائیلی در جنگ غزه معلولیت دائم پیدا کردند


4 هزار نظامی اسرائیلی در جنگ غزه معلولیت دائم پیدا کردند

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، دست‌کم چهار هزار نظامی اسرائیلی در جنگ غزه دچار معلولیت دائمی شده‌اند.

واللا نیوز در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، دست‌کم چهار هزار نظامی اسرائیل از زمان آغاز جنگ زمینی علیه نوار غزه تا روز جمعه 4 هزار نظامی اسرائیلی دچار معلولیت های مختلفی شدند، در حالی که پیش بینی می‌شود این رقم به 30 هزار نفر هم افزایش پیدا کند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، عملیات 7 اکتبر گذشته حماس (عملیات طوفان الاقصی) اسرائیل را وارد جنگ بی سابقه‌ای در تاریخ خود از لحاظ میزان تلفات نظامیانش کشاند.

در این گزارش تاکید شده است، گرچه تعداد زخمی‌های ارتش اسرائیل به رقم‌های بی سابقه‌ای رسیده است اما نکته مهم‌تر از آن شمار مجروحانی است که دچار مجروحیت‌های به شدت وخیم شده‌اند.

در این گزارش آمده است، ارتش اسرائیل تا به امروز حاضر به اعطای اطلاعات واقعی و صحیح در رابطه با میزان مجروحان خود به افکار عمومی نیست زیرا نگران آن است که این امرباعث افت شدید روحیه آنها شود.

واللا نیوز در این رابطه افزود: در حال حاضر شمار نظامیانی که دچار معلولیت‌های مختلفی شده‌اند 4 هزار نفر اعلام شده است، این به آن معنی است که آنها این امکان را دارند که از تمامی معالجات و نیز حقوق نظامی که در جریان حضور در ارتش دچار معلولیت شود، بهره‌مند گردند، این در حالی است که تا به امروز ارتش آنها را رسما به این لیست نیافزوده است.

در حال حاضر اسرائیل برای بالا نگه داشتن روحیه جامعه خود نام این افراد را وارد لیست معلولان جنگی نکرده است گرجه آنها بدون نیاز به اثبات هیچ چیزی قرار است روند معالجه کامل آنها و آماده سازی جهت اخت شدن با شرایط و بازگشت به زندگی طبیعی به زودی آغاز خواهد شد.

4 هزار نظامی اسرائیلی در جنگ غزه معلولیت دائم پیدا کردند

عیدان کالیمان رئیس سازمان معلولان ارتش اسرائیل هم با تایید این ارقام افزود، ما در حال حاضر به دنبال فراهم کردن زمینه معالجه این افراد هستیم، اما برای این کار حداقل باید ظرفیت خود را 3 برابر کنیم تا کنون سابقه نداشته است که ما با این تعداد از مجروحین و معلولین مواجه شویم، مجروحینی که بسیاری از آنها شرایط جسمی وخیمی دارند، امروز تعداد زیادی از مجروحین دچار قطع عضو شده‌اند و شمار قابل توجهی هم در جنگ غزه نابینا و تعدادی هم کاملا فلج هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403