راز خبیثانه مجریان صدا و سیما فاش شد ! / مچ گیری توسط پلیس تهران !


راز خبیثانه مجریان صدا و سیما فاش شد ! / مچ گیری توسط پلیس تهران !

به گزارش رکنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس‌ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: با مراجعه زن جوانی به پلیس فتا مشخص شد شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و با معرفی خود...

به گزارش رکنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس‌ پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: با مراجعه زن جوانی به پلیس فتا مشخص شد شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان مجری صدا و سیما اعلام کرده برنده خوش‌شانس جایزه بزرگ صداوسیما شده است. این شهروند با تماس تلفنی فریب خورده و کلاهبرداران تمام موجودی حساب بانکی‌اش را که تمام سرمایه زندگی او بوده در چند لحظه به سرقت برده‌اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بااشاره به افزایش شاکی‌های پرونده به بیش از ۳۰ نفر در جریان رسیدگی به این موضوع، گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک باند ۶ نفره تحت‌عنوان مجریان صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه با شیوه تکراری برنده شدن در قرعه کشی و دریافت جایزه ویژه از شهروندان به‌صورت تلفنی کلاهبرداری می‌کنند. کارشناسان پلیس فتا با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و تخصصی و گستراندن چترهای اطلاعاتی موفق شدند تمامی اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۶ متهم را در چند عملیات همزمان در نقاط مختلفی از کشور دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام انتظامی با تأکید بر هوشیاری کامل در پاسخ‌دهی به تماس‌های ناشناس، افزود: شیوه و شگرد کلاهبرداران تلفنی به این صورت است که ابتدا اطلاعاتی را به‌صورت مهندسی اجتماعی از شما اخذ می‌کنند و سپس با دادن همان اطلاعات به خودتان، شما را در مسیری قرار می‌دهند که پایانش از دست دادن سرمایه زندگی‌تان است.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و بانکی نیست به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی‌ای با شماره شخصی با شما تماس نمی‌گیرد و تماس‌هایی که این موارد را از شما درخواست می‌کنند، قطعاً کلاهبرداری است. مردم به هیچ عنوان کدهای ورود به نرم‌افزارهای بانکی و غیربانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و در صورت مشاهده، هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir تماس بگیرند.


راز خبیثانه مجریان صدا و سیما فاش شد ! / مچ گیری توسط پلیس تهران !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کلاهبرداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان