11 هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است/ عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطقی


11 هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است/ عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطقی

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر از مناطق شرقی شهر دیر البلح در مرکز غزه همزمان با گلوله باران شدید شهر عقب نشینی کردند. به گفته خبرنگار الجزیره این گلوله باران شدید منجر به شهادت و زخمی شدن...

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر از مناطق شرقی شهر دیر البلح در مرکز غزه همزمان با گلوله باران شدید شهر عقب نشینی کردند.

به گفته خبرنگار الجزیره این گلوله باران شدید منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شده است.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی از روستای «المصدر» در شرق دیرالبلح و از منطقه ورودی خیابان بیمارستان شهدای الاقصی در همین شهر و از اردوگاه النصیرات عقب نشینی کردند.

نیروهای اسرائیلی از مناطقی که عقب نشینی کردند چیزی جز ویرانی گسترده به جای نگذاشتند و صدها خانه مسکونی را به شکل کامل ویران کردند. این به علاوه تخریب خیابان های اصلی مناطق مختلف با بولدوزهاست که در آنها ارتش رژیم اشغالگر نفوذ کرده بود.

غزه شهری که ساکنانش در حملات اسرائیل زنده به گور شدند

یافتن اجساد ناپدید شده پس از 100 روز حملات رژیم اسرائیل به غزه به آرزوی بازماندگان مبدل شده است.

خبرگزاری رویترامروز(دوشنبه ) در گزارشی از اوضاع غزه و شهروندان آن نوشت، هزاران فلسطینی پس از ۱۰۰ روز جنگ همچنان مفقود شده‌اند و این نشان می‌دهد که شمار تلفات می‌تواند بسیار بیشتر از حدود ۲۴۰۰۰ کشته ثبت شده توسط مقام‌های بهداشتی غزه باشد.

بستگان سه کودک به نام «عمر»، «عبدالله» و «ماسا» نقطه‌ای را نشان می‌دهند که این سه نفر در ماه نوامبر در حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه زنده به گور شدند.

مقام‌های بهداشتی غزه تخمین زده‌اند که حدود ۴۰ درصد کشته شدگان تایید شده زیر ۱۸ سال سن دارند.

11 هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که از 7 اکتبر (15 مهر) 11 هزار راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

این شبکه اسرائیلی اضافه کرد که از این تعداد، 9 هزار موشک از غزه و 2 هزار موشک از لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در حالی ادامه دارد که گزارش‌ها حاکی از افزایش تنش در کابینه اسرائیل خبر می‌دهند.

رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از قهر کردن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شرکت نکردن در جلسه کابینه جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کردند.

ایستادگی مردم غزه در صد روز گذشته بی سابقه بوده است

سید حسن نصرالله ؛ دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود گفت : صد روز می گذرد و غزه مقاومت می کند و با مردم خود به شکلی افسانه ای که تاریخ مانند آن را ندیده است ایستادگی می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام حسن طویل (حاج جواد) از فرماندهان حزب الله لبنان گفت : پاسخ یمن را خود یمنی ها مشخص می کنند و بایدن و دولت او در ارسال پیام و تهدید ایران در مورد یمن ، اشتباه می کنند. بین یمنی‌ها و کسانی که به آنها حمله کردند، «میدان، روزها و شب‌ها» قرار دارد و آمریکایی‌ ها به میزان اشتباه خود پی خواهند برد. میزان حق ، با یمن است زیرا با فلسطین و قدس است.

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

منابع رسانه‌ای یمن از حمله مجدد بامدادامروز ( دوشنبه ) آمریکا و انگلیس به مواضعی در استان الحدیده این کشور خبر دادند.

خبرگزاری سبأ در این باره اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی-انگلیسی منطقه جبل جدع در منطقه اللحیه در استان ساحلی الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند.

شبکه المیادین نیز از پرواز گسترده هواپیما‌های جنگی و جاسوسی آمریکا در آسمان استان الحدیده خبر داد.

شکست اطلاعاتی، عملیاتی، امنیتی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها

جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) وارد صدمین روز شده و علی‌رغم اینکه مقامات این رژیم همچنان توهم شکست مقاومت و نابودی آن را در سر می‌پرورانند، اما شواهد حاکی از آن است که نه تنها اشغالگران به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته‌اند، بلکه نتیجه این ۱۰۰ روز برای آنها شکست «اطلاعاتی»، «عملیاتی»، «امنیتی» و «رسانه‌ای» بوده است.

به گفته ناظران، تحلیلگران و کارشناسان، مقاومت فلسطین همچنان قادر به مقابله با نظامیان اسرائیل از فاصله صفر و از داخل مناطقی است که با بیشترین تخریب و بمباران مواجه بوده‌اند.

بنابراین در صدمین روز جنگ ارتش رژیم اشغالگر علی‌رغم ادعاهای مکرر خود مبنی بر تسلط بر مواضع حماس، انفجار تونل‌هایی که آنها را «استراتژیک» توصیف می‌کند، یا به شهادت رساندن فرماندهان میدانی مقاومت، با انباشتی از شکست‌های اطلاعاتی، امنیتی، عملیاتی و رسانه‌ای مواجه شده است.

نتانیاهو بودجه جنگ غزه را افزایش می‌دهد

در حالی که جنگ غزه تاکنون روزانه میلیون‌ها دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه داشته و این رژیم با کسری بودجه هنگفتی مواجه است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از افزایش بودجه جنگ غزه خبر داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ماه‌ها طول خواهد کشید، بنابراین بودجه آن را افزایش خواهیم داد.

براساس پیش‌نویس بودجه رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس که از ۷ اکتبر آغاز شد، رشد اقتصادی سال ۲۰۲۴ را به میزان ۱.۱ درصد، پس از کاهش ۱.۴ واحدی در سال ۲۰۲۳، کاهش خواهد داد.

تأثیر مالی جنگ بر صهیونیست‌ها در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به میزان ۱۵۰ میلیارد شِکِل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود و این با فرض پایان جنگ در سه ماهه اول سال است.

پیشتر هم روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از تحلیلگران نوشت که اقتصاد رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی خورده و تاثیر آن بر بخش فناوری پیشرفته، نگران‌کننده است. این روزنامه نوشت جنگ غزه ۱۸ میلیارد دلار یا حدود ۲۲۰ میلیون دلار در روز برای کابینه اشغالگر هزینه داشته است.

حماس قوی تر از گشته شده است

یک تحلیلگر فلسطینی گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قوی‌تر از گذشته شده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عدنان صباح گفت: پس از گذشت یکصد روز از جنگ و جنایت علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و ماه‌ها ویرانی، کشتار با انواع اسلحه و حمایت جهانی، امروز دنیا شاهد معجزه‌ای به مراتب بزرگ ‌تر از حمله هفتم اکتبر است.

این تحلیلگر فلسطینی، افزود: آن معجزه، معجزه پایداری و مقاومت مردم غزه پس از یکصد روز آن هم در یک جنگ به تمام معنا است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی وارد جنگ شد و اهدافی را برای خود تعیین کرده بود از جمله نابودی حماس و توان نظامی آن و زمانی که فهمید قادر به تحقق این هدف نیست، مجبور شد با آن کنار بیاید.

صباح همچنین گفت: حماس که قصد نابودی آن را داشتند، امروز قدرتمندتر از آن چیزی شده که دشمن صهیونیستی و دیگران گمان آن را می‌کردند. حماس امروز به یک بازیگر منطقه‌ای مهم در عرصه سیاسی و بین‌المللی تبدیل شده است.


11 هزار راکت به اسرائیل شلیک شده است/ عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطقی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی