کره شمالی موشک بالستیکِ مجهز به کلاهک مافوق‌صوت آزمایش کرد


کره شمالی موشک بالستیکِ مجهز به کلاهک مافوق‌صوت آزمایش کرد

رسانه‌های رسمی کره شمالی آزمایش موشک بالستیک مجهز به کلاهک مافوق‌صوت را تأیید و اعلام کردند که این آزمایش با موفقیت انجام شده است.

کره شمالی موشک بالستیکِ مجهز به کلاهک مافوق‌صوت آزمایش کرد

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که این کشور یک موشک بالستیک میان‌بُرد با سوخت جامد و با کلاهک مافوق‌صوت را آزمایش کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) دراین‌باره نوشت: در ۱۴ ژانویه (دیروز یکشنبه)، دفتر کل موشکی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک میان برد سوخت جامد با کلاهک مافوق صوت را انجام داد و این آزمایش با موفقیت انجام شد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه تأکید کرد که «این آزمایش بر امنیت کشورهای همسایه تأثیری نداشت و هیچ ارتباطی هم با وضعیت منطقه نداشت.»

دیروز یکشنبه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی نخستین موشک بالستیک خود در حدود یک ماه اخیر را به طور آزمایشی شلیک کرده است. سئول هیچ جزئیات دیگری درباره این موشک از جمله اینکه برد پروازی این موشک ارایه نکرده است. وزارت دفاع ژاپن نیز مدعی شد که این کشور شلیک یک موشک بالستیک احتمالی از سوی کره شمالی را شناسایی کرده است اما جزئیاتی ارائه نداد.

این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی پس از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای ساخت این کشور موسوم به «هوآسونگ -۱۸» در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ است. به گفته پیونگ‌یانگ، این موشک پیشرفته‌ترین سلاح کره شمالی بوده و برای حمله به خاک آمریکا طراحی شده است.

این شلیک آزمایشی چند روز پس از آن صورت گرفته است که کره شمالی هفته گذشته اقدام به شلیک گلوله توپخانه در نزدیکی مرز آبی پرتنش با کره جنوبی شد و در نتیجه آن، سئول نیز در واکنش اقدام به برگزاری رزمایش در همان منطقه کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در روزهای اخیر با ادبیاتی تهدیدآمیز گفت که پیونگ‌یانگ اگر تحریک شود، کره جنوبی را به عنوان «دشمن اصلی» نابود خواهد کرد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان