محبوبیت بایدن در سراشیب سقوط


محبوبیت بایدن در سراشیب سقوط

اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی انجام شده در بازه زمانی چهارم تا هشتم ژانویه نشان داد تنها ۳۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد جو بایدن را تایید می‌کنند؛ نتیجه‌ای که نسبت به نظرسنجی قبلی انجام شده در سپتامبر ۲۰۲۳ که محبوبیت ۳۷ درصدی را برای بایدن ثبت کرده بود باز هم کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایسنا، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید محبوبیت جو بایدن یک رکورد جدید را در کاهش ثبت کرده و تنها یک سوم از بزرگسالان آمریکایی عملکرد این رئیس جمهور آمریکا را تایید می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت افکارسنجی ایپسوس برای رسانه ای.بی.سی نیوز در بازه زمانی چهارم تا هشتم ژانویه نشان داد تنها ۳۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد جو بایدن را تایید می‌کنند؛ نتیجه‌ای که نسبت به نظرسنجی قبلی انجام شده در سپتامبر ۲۰۲۳ که محبوبیت ۳۷ درصدی را برای بایدن ثبت کرده بود باز هم کاهش یافته است. همچنین در نظرسنجی جدید درصد کسانی که به عملکرد بایدن نمره منفی دادند از رقم ۵۶ درصدی که در ماه سپتامبر ثبت شد به رقم ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

ای.بی.سی نیوز نوشت، این کمترین درصد محبوبیت ثبت شده برای یک رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا از زمان دو سال آخر ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ است.

جو بایدن که در انتخابات سال ۲۰۲۴ دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شده حتی در نظر سنجی مذکور از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز فعلی در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان نیز درصد محبوبیت کمتری کسب کرد.

در پاسخ به این سوال که «با نگاه به گذشته» آیا عملکرد دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش را تایید می‌کنند یا خیر، ۴۱ درصد از پاسخگویان گفتند که عملکرد او را تایید می‌کنند در حالی که در نظرسنجی ماه سپتامبر ۴۸ درصد این نظر را داشتند. همچنین ۵۳ درصد نیز نظر نامطلوبی درباره عملکرد ترامپ داشتند در حالی که در نظرسنجی ماه سپتامبر این میزان معادل ۴۹ درصد بود.

در پاسخ به این سوال که آیا بایدن و ترامپ «صادق و قابل اعتماد» هستند، جو بایدن ۱۵ درصد بیشتر از دونالد ترامپ رای آورد: ۴۱ درصد گفتند که این توصیف درباره بایدن مصداق دارد که نسبت به نظرسنجی که در ماه مه ۲۰۲۳ بر سر این سوال انجام شد تغییری نکرده است. ۲۶ درصد هم گفتند که این توصیف درباره ترامپ مصداق دارد در حالی که در نظرسنجی ماه مه ۲۰۲۳ این میزان معادل ۳۳ درصد بود.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا این دو کاندیدا از توان ذهنی لازم و از سلامت جسمانی کافی برای خدمت مؤثر برخوردار هستند یا خیر، بر بایدن برتری داشت اما هر دو نفر شاهد افت آرایشان در مقایسه با ماه مه گذشته بودند.

۲۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بایدن از توان ذهنی کافی برخوردار است در حالی که در نظرسنجی سال گذشته میلادی برای او رقم ۳۲ درصد ثبت شد. ۲۸ درصد نیز گفتند که او از سلامت جسمی کافی برخوردار است در حالی که در نظرسنجی سال گذشته میلادی رقم ۳۳ درصد برای او ثبت شد. ۴۷ درصد نیز گفتند که ترامپ از هوش ذهنی کافی برخوردار است که نسبت به رقم ۵۴ درصد که در نظرسنجی ماه مه گذشته برای او در این زمینه ثبت شد کاهش نشان داده اما هنوز خیلی بیشتر از رقم ثبت شده برای بایدن است. ۵۷ درصد نیز معتقد بودند که ترامپ از سلامت جسمانی کافی برخوردار است که نسبت به رقم ۶۴ درصد ثبت شده در نظرسنجی ماه مه گذشته کاهش یافته است.

این نظرسنجی با پرسش از ۲۲۲۸ بزرگسال با ضریب خطای ۲.۵ درصد برگزار شد.

به گزارش پایگاه هیل، همچنین همین نظرسنجی نشان داد اکثریت قاطع رای دهندگان جمهوریخواه موافقند که دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تعیین شود.

در این نظرسنجی حدود ۷۲ درصد از پاسخگویان جمهوریخواه گفتند موافق تعیین دونالد ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری نهایی حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ هستند و حدود دو سوم از این پاسخگویان بر این باور بودند که این رئیس جمهور سابق آمریکا بیشترین شانس را برای بازگشت به کاخ سفید در ماه نوامبر دارد. دو سوم از آنها هم گفتند که از نظر آنها ترامپ قدرتمندترین رهبر در این حزب است.

متقابلا ۵۷ درصد دموکراتها از تعیین جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات حمایت کردند.

از هر ۱۰ پاسخگوی جمهوریخواه نیز شش نفر راضی به تعیین نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان نامزد ریاست جمهوری نهایی حزب هستند و کمتر از ۵۰ درصد هم همین نظر را درباره ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و ویوک راماسوامی، نامزد دیگر رقابت مقدماتی جمهوریخواهان داشتند.

ترامپ در ایالت آیووا که از امروز شاهد آغاز رقابت مقدماتی جمهوریخواهان است نیز برتری قابل توجهی در این نظرسنجی بر دیگر رقبای جمهوریخواه کسب کرده است. طبق یک نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت The Hill/Decision Desk HQ پنجاه و سه درصد از جمهوریخواهان آیووا از ترامپ حمایت می‌کنند.

یک نظرسنجی سی.بی.اس نیوز که روز یکشنبه منتشر شد نیز دریافت دونالد ترامپ اکنون از قدرتمندترین حمایت در میان جمهوریخواهان برخوردار شده است. این نظرسنجی مشخص کرد که ترامپ از حمایت ۶۹ درصدی پاسخگویان جمهوریخواه برخوردار شده است.

از سوی دیگر یک نظرسنجی ان.بی.سی نیوز نیز مشخص کرد ۴۳ درصد از حامیان نیکی هیلی در ایالت آیووا می‌گویند در صورتی که ترامپ نهایتا نامزد جمهوریخواهان شود در انتخابات ۲۰۲۴ به جو بایدن رای خواهند داد در حالی که ۲۳ درصد گفتند به رئیس جمهور سابق رای خواهند داد. هشت درصد نیز گفتند که رابرت اف. کندی، نامزد مستقل رای می‌دهند.

طبق این نظرسنجی ۷۱ درصد رای دهندگان جمهوریخواه آیووا گفتند در انتخابات ۲۰۲۴ به ترامپ رای می‌دهند در حالی که ۱۱ درصد گفتند که به جو بایدن رای خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا