تبدیل وضعیت ایثارگران به کجا رسید؟


تبدیل وضعیت ایثارگران به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تبدیل وضعیت ایثارگران را تشریح کرد و گفت: در رابطه با این موضوع به تازگی در حال بررسی الحاقیه هستیم.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز دوشنبه، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار حیات در رابطه با «تبدیل وضعیت ایثارگران» اینگونه توضیح داد: در رابطه با این موضوع به تازگی در حال بررسی الحاقیه هستیم. اما تاکنون پیشنهادی در این رابطه مطرح نشده است. البته احتمالا کمیسیون‌های مربوط به این موضوع مانند کمیسیون اجتماعی، در این رابطه پیشنهاداتی خواهند داشت که در این‌صورت تصویب آن پیشنهادات به رای همکاران بستگی خواهد داشت؛ اما تاکنون مصوبه‌ای در این خصوص نداشته‌ایم.

تسهیلات مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران معسر

وی با بیان اینکه در سال آینده تسهیلات مسکن برای ایثارگران معسر ۴۰۰ میلیون تومان تصویب شد، افزود: کمیسیون مصوب کرد بانک مرکزی مکلف است تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خانواده شهدا و رزمندگان مُعسِر با معرفی نهادهای مربوطه مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی وام قرض‌الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴ میلیارد ریال اعطا کند.

افزایش حقوق والدین شهدا

کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ همچنین، در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با احکام مربوط به ایثارگران در احکام لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: کف حقوق والدین شهدا که پیش از این ۱۰ میلیون تومان بود، در بودجه سال آینده با یک‌ونیم برابر افزایش، به 15 میلیون تومان ارتقا یافت.

وی ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال‌زایی هم برای ایثارگران درنظر گرفته شده است. در رابطه با حقوق ایثارگران هم عینا همان چیزی که در دولت مصوب شده بود، مورد تائید مجلس قرار گرفت. در این رابطه، رزمندگان مُعسِر هم که پرداختی مصوب به آن‌‎ها در بودجه سال جاری ۸ میلیون تومان بود، این رقم به ۱۰ میلیون تومان ارتقا یافت و این حداقل پرداختی ان‌شاءالله در سال آینده برای همه آنان انجام می‌شود.

تبدیل وضعیت ایثارگران به کجا رسید؟

زارع با اشاره به منابع درنظر گرفته شده برای این پرداختی‌ها در قانون بودجه گفت: قطعا برای هر تعهدی که در تبصره‌های بودجه می‌آید، منابعی در نظر گرفته می‌شود. البته سقف بودجه با مصوبات امروز ما تغییر کرد. ان‌شاالله بعد از اینکه دولت، کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به جمع‌بندی برسند؛ جداول منابع و اعتبارات بر اساس مصوبات جدید منتشر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حالی این موارد را بیان کرد که همه آن‌ها برای اجرایی شدن باید ابتدا در صحن مجلس تصویب و سپس به تائید شورای نگهبان برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا