حرم امام رضا (ع) از 19 کشور معتکف رجبیه دارد


حرم امام رضا (ع) از 19 کشور معتکف رجبیه دارد

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: پذیرفته شدگان اعتکاف رجبیه امسال در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی علاوه بر ایران، زائران ۱۸ کشور دیگر از جمله کانادا، آمریکا، آلمان، نیجریه، استرالیا، کویت، سوریه، بنگلادش، آفریقای جنوبی و لبنان را شامل می‌شوند.

حرم امام رضا (ع) از 19 کشور معتکف رجبیه دارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ امین بهنام افزود: ۸۵ درصد از ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفری اعتکاف در مسجد گوهرشاد، جوانان و نوجوانان هستند.

وی ادامه داد: معتکفان در ۶ شبستان مسجد گوهرشاد به اعتکاف خواهند نشست، پسران نوجوان در شبستان میلانی، جوانان در شبستان نهاوندی و معتکفان مرد میانسال در شبستان نجف آبادی استقرار خواهند یافت.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: سه شبستان سبزواری، تبریزی و شبستان گرم نیز به معتکفان خواهر اختصاص دارد که نوجوانان در شبستان سبزواری، جوانان در شبستان تبریزی و میانسالان در شبستان گرم مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه معتکفان امسال در سه گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال قرار دارند، افزود: گروه سنی نوجوانان معتکف، از سن تکلیف دختران و پسران تا ۲۰ سالگی است و علاوه بر این، گروه سنی جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و گروه سنی میانسالان ۴۰ سال به بالا را شامل می‌شود.

بهنام گفت: در این دوره از اعتکاف ۳۰ استاد معتکف در قالب حلقه‌های معرفت، مباحث معرفتی را برای معتکفان مطرح خواهند کرد.

آیین معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی هر سال در ۱۳ رجب و ایام پایانی ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد مشهد برگزار می‌شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا