شانس بهتر هیلی نسبت به ترامب برای پیروزی بر بایدن!


شانس بهتر هیلی نسبت به ترامب برای پیروزی بر بایدن!

اقتصادنیوز: در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده حاضر نشد در مناظر‌ه‌های انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه حضور پیدا کند، رقبای او نتوانستند از این فرصت برای افزایش شانس پیروزی در این رقابت‌های درون حزبی بهره‌گیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی YouGov که با مشارکت شبکه خبری CBS صورت گرفته است، حمایت‌ها از دونالد ترامپ در بدنه حزب جمهوری‌خواه به بالاترین سطح از زمان آغاز رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 رسیده و محبوبیت رقبای او با افت مواجه شده است.

مسائل حقوقی پیرامون چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نیز نتوانسته او را در رقابت‌های درون حزبی تضعیف کند و بر خلاف آمارها در سطح ملی که وضعیت رقبای او را در رقابت با بایدن بهتر نشان می‌دهد، جمهوری‌خواهان همچنان معتقدند که او بهترین گزینه برای شکست دادن رئیس جمهور فعلی آمریکا است.

آمارها ثابت می‌کند سه کاندیدای اصلی حزب‌ جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و نیکی هیلی نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد هستند. در نظرسنجی اخیر که نتایج آن در CBS منتشر شد، ترامپ حمایت 69 درصد از جمهوری‌خواهان را همراه خود دارد، در حالی که این رقم برای دیسانتیس 14 درصد و برای نیکی هیلی 12 درصد است. ویوک راماسوامی و آسا هوچیستون دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه هستند که به ترتیب با 4 درصد و 1 درصد آرا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

حمایت‌ها از ترامپ در حزب جمهوری‌خواه رشد خیره‌کننده‌ای را برای او از ماه مه 2023 به این سو نشان می‌دهد. نگاهی به نظرسنجی‌های مشابهی از YouGov نشان می‌دهد که حمایت‌ها از ترامپ در حزب جمهوری‌خواه در ماه مه 59 درصد، در ماه ژوئن 61 درصد، در ماه آگوست 62 درصد بوده و در حال حاضر 69 درصد است.

به رغم پیشتازی بی‌رقیب ترامپ، زمانی که از رأی دهندگان پرسیده می‌شود که اگر هر کدام از این کاندیداهای اصلی به طور جداگانه به رقابت نهایی با بایدن بروند چگونه رأی می‌دهید، نتایج متفاوتی حاصل می‌شود. 53 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند در صورتی که نیکی هیلی کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه در برابر بایدن باشد به او رأی خواهند داد و 45 درصد نیز گفتند که در چنین رقابتی به بایدن رأی خواهند داد.

در رقابت احتمالی دی سانتیس و بایدن، 51 درصد آرا به کاندیدای جمهوری‌خواه و 48 درصد به کاندیدای دموکرات تعلق می‌گرفت و در رقابت دوجانبه میان ترامپ و بایدن نیز 50 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به ترامپ رأی دادند و 48 درصد نیز بایدن را برگزیدند.

شانس بیشتر هیلی در برابر بایدن در سطح ملی به متعادل‌تر بودن مواضع او در مقایسه با ترامپ و دیسانتیس بازمی‌گردد به طوری که او را می‌توان در مقایسه با سایر کاندیداهای حزب جمهوری‌خواه که شانس حضور در مرحله نهایی را دارند، کاندیدای میانه‌رو تری به حساب آورد.

هیلی در میان زنان و دانشگاهیان که هراس زیادی نسبت به روی کار آمدن چهره‌هایی نظیر ترامپ دارند، چهره محبوب‌تری در مقایسه با ترامپ و دیسانتیس محسوب می‌شود.

نکته اساسی در این نظرسنجی آن است که بایدن، در میان کسانی که می‌گویند به احتمال زیاد در انتخابات شرکت خواهند کرد، وضعیت بهتری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3