پورشه از مالکان کاررا GT خواست، با این خودرو رانندگی نکنند!


پورشه از مالکان کاررا GT خواست، با این خودرو رانندگی نکنند!

به دلیل مشکل در اتصالات تعلیق کاررا GT، پورشه به تازگی از مالکان خواسته است با این خودرو رانندگی نکنند. ظاهرا پس از گذشت ۹ ماه هنوز راه‌حلی برای این مشکل پیدا نشده است. در آوریل ۲۰۲۳، پورشه برای تمام نمونه‌های کاررا GT که در آمریکای شمالی...

به دلیل مشکل در اتصالات تعلیق کاررا GT، پورشه به تازگی از مالکان خواسته است با این خودرو رانندگی نکنند. ظاهرا پس از گذشت ۹ ماه هنوز راه‌حلی برای این مشکل پیدا نشده است.

در آوریل ۲۰۲۳، پورشه برای تمام نمونه‌های کاررا GT که در آمریکای شمالی فروخته شده‌اند فراخوان داد. البته ما در مورد یک سوپرکار تولید محدود صحبت می‌کنیم و بنابراین، تمام نمونه‌ها برابر با تنها ۴۸۹ دستگاه است. با این فراخوان، پورشه از مالکان خواست با خودرو رانندگی نکنند زیرا ممکن است اتفاقی رخ دهد که منجر به تصادف شود. البته کاررا GT خودرویی روزمره نیست و بنابراین برای مدتی پارک کردن آن در پارکینگ احتمالاً برای اکثر مالکان اهمیتی نخواهد داشت اما پس از گذشته ۹ ماه، این هشدار پورشه همچنان به قوت خود باقی است زیرا هنوز راه‌حلی برای این مشکل نهایی نشده است.

پورشه از مالکان کاررا GT خواست، با این خودرو رانندگی نکنند!

به گفتهٔ سخنگوی پورشه، ممکن است این شرایط تا چند ماه دیگر هم ادامه داشته باشد و در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۴ راه‌حل قطعی مشخص شود یعنی یک سال و دو ماه پس از صدور هشدار توقف رانندگی. البته هرچند پورشه اکیداً مالکان را از رانندگی با کاررا GT منع کرده اما از لحاظ قانونی این افراد مشکلی برای رانندگی با سوپرکار میلیون دلاری خود نخواهند داشت. بااین‌حال، مشکلی دیگری در این رابطه وجود دارد که باید بدان توجه شود. طبق گزارش‌های موثق، اگر در حین رانندگی اتفاقی برای خودرو بیفتد، بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد.

پورشه از مالکان کاررا GT خواست، با این خودرو رانندگی نکنند!

دلیل اصلی همهٔ این مشکلات از اتصالاتی که قطعات جناقی تعلیق را به هم متصل می‌کند ناشی می‌شود. پورشه طی سرویس دوره‌ای کاررا GT، با چند مفصل شکسته مواجه شده که ظاهر مالک خودروها از آن بی‌خبر بوده‌اند. بررسی دقیق‌تر مشخص کرده است که متریال مورداستفاده در اتصالات، مقاومت کافی در برابر خوردگی هنگام قرار گرفتن در معرض نمک و همین‌طور تنش‌های معمول در طول عمر مفید قطعه را ندارد؛ بنابراین، راه‌حل این مشکل استفاده از مفاصل جدید است اما پس از گذشته ۹ ماه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین