حجم ذخیره مخازن سدهای تهران به 402 میلیون مترمکعب کاهش یافت


حجم ذخیره مخازن سدهای تهران به 402 میلیون مترمکعب کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: این استان چهارمین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذارد و حجم مخازن سدهای آن نیز به ۴۰۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، محسن اردکانی روز سه شنبه در نشست مجمع روابط عمومی‌های آبفا استان تهران که در سالن اجتماعات شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، بیان داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در شهر تهران و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان تهران توزیع می‌شود و در مجموع سهم ۲۳ سهم درصدی از توزیع منابع آبی را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹ حجم مخازن پنج‌گانه تهران یک میلیارد و ۱۳۹ مترمکعب بود که این میزان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب به ۵۰۰ و ۵۲۰ میلیون مترمکعب رسیده و در سال جاری نیز به ۴۰۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: در گذشته همه اولویت‌ها در حوزه مدیریت عرضه آب وجود داشت، اما اکنون و با کمبود منابع، باید اولویت‌ها را به سمت مدیریت تقاضا هدایت کنیم.

اردکانی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در استان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است، خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سرانه مصرف آب در کشور، باید روی مدیریت تقاضا و توجه به سه رکن آن تمرکز و فعالیت کنیم.

وی تأکید کرد: در کنار استفاده از ابزارهای قانونی و استفاده از شیرهای کاهنده در مدیریت و کاهش مصرف، افزود: رکن بسیار مهمتر در این حوزه، رکن فرهنگی است، اگرچه در حوزه اطلاع‌رسانی برای کاهش مصرف و مصرف بهینه آب، دستگاه‌های متولی آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: آب موضوعی فرابخشی است و همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی موظفند در حوزه مصرف صحیح، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تولید برنامه کرده و در حوزه آموزش گام‌های اثربخشی را بردارند.

اردکانی از دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی خواست تمام قد پای کار بیایند چرا که امروزه موضوعی مهمتر از آب در کشور وجود ندارد و باید با تعامل در موضوع مدیریت تقاضای آب، فرهنگسازی کرده و بهره‌وری را از منابع محدود موجود افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه متغیرهای جبران وضعیت خشکسالی تقریبا ثابت هستند، گفت: متغیر نیروی انسانی باید خلأ کمبود آب را پر کرده و انتقال فرهنگ بهینه مصرف را در جامعه جاری کنیم، در این راستا پویش‌هایی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی راه‌اندازی شده است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!