وعده زاکانی برای انقلاب در متروی تهران


وعده زاکانی برای انقلاب در متروی تهران

شهردار تهران در مورد نحوه ورود تاکسی‌های برقی با مدل جدید به پایتخت توضیحاتی ارائه داد و در مورد اقدامات شهرداری برای مترو گفت: شاهد انقلابی در مترو خواهیم بود، بطوری که ما در حوزه واگن ۱۰۷۱ واگن با ظرفیت داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ظرفیت ۸۵ درصد داخلی سازی از سال آینده خواهیم داشت. 20 اجتماعی 1402/10/26

تشریح جزئیات ورود تاکسی‌های برقی با مدل جدید به پایتخت


تردد ۶۶ درصدی شهروندان تهرانی با خودروی شخصی فاجعه است


وی با بیان اینکه تنها ۳۴ درصد حمل و نقل شهروندان با حمل و نقل عمومی است و ۶۶ درصد ترددهای شهروندان تهرانی با خودروی شخصی است که این عدد فاجعه است، گفت: میراثی که ما در شهرداری تهران برای ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل گرفتیم. مناسب نبود و البته به دلیل اقتضائات دوران کرونا ذائقه مردم نیز به سمت استفاده از خودروی شخصی تغییر کرده بود؛ اما سعی کردیم که کارهای بزرگی انجام دهیم؛ بگونه‌ای که با همت دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداختیم.

زاکانی با بیان اینکه شاهد انقلابی در مترو خواهیم بود، بطوری که ما در حوزه واگن ۱۰۷۱ واگن با ظرفیت داخلی سازی ۵۱ درصد و ۱۱۳ واگن با ظرفیت ۸۵ درصد داخلی سازی از سال آینده خواهیم داشت، گفت: این اعداد فراتر از تعداد واگن هایی است که در ۲۵ سال وارد شهر تهران شد و باید اعلام کنم از سال آینده غیر از یک رام ۸ واگنه که در حال فعالیت در مترو بوده و افتخار ما است، سه رام دیگر نیز در حال آماده شدن است.

وی بیان کرد: در واقع تعداد آن به ۲۱ واگن می رسد، در بحث ورود واگن، ۸ رام واگن کامل، ۱۰ رام قطعات و ۱۰۷۱ واگن نیز داخلی سازی ۵۵ درصدی می شود و یک انقلاب در این مسیر خواهیم داشت و خطوط مترو نیز توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین خطوط ۴.۶ و ۷ تکمیل خواهد شد و کار ساخت خط ۱۰ مترو آغاز شده و ساخت خطوط ۸و ۹ و ۱۱ هم به زودی شروع می‌شود.

زاکانی در ادامه با اینکه به سراغ «تراموا» نیز رفته‌ایم که البته در مسیر کارشناسی و تصویب قرار دارد، گفت: ۲ سال و سه ماه و ۱۵ روز است که شهردار تهران شدم و زمانی که شهر را تحویل گرفتم تنها ۸۸۰ اتوبوس فعال در خطوط داشتیم در حالی که تهران باید ۱۰ هزار اتوبوس داشته باشد و جای سوال است که چطور می‌شود با ۸۸۰ اتوبوس خدمات به شهروندان ارائه کرد؟

به گفته شهردار تهران، قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی و قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس از خارج منعقد شد که از این میان ۲۶۹۴ اتوبوس برقی خواهند بود که این اتوبوسها به بار نشسته و در نظر داریم با کمک شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تهران نیز ۲۵۰۰ اتوبوس دوکابین را نیز برقی کنیم که کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: قرار داد خرید ۲۵ هزار تاکسی برقی، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰۰ موتورسیکلت برقی نیز منعقد شده است.

زاکانی با بیان اینکه با تصمیم خوب وزیر صمت مقرر شد که ۴۹ هزار تاکسی برقی را با شرکت‌های خصوصی تولید کننده داخلی منعقد کنیم تا تاکسی های برقی را در قالب شرکت‌های خصوصی که تحت مالکیت خودشان است اما در چارچوب قوانین تاکسیرانی است، بکار گیرند، گفت: ۲۵ هزار تاکسی برقی را شهرداری و ۴۹ هزار تاکسی برقی را شرکت‌های خصوصی تامین و بکارگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد رفاه برای مردم در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده ۶۱ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دادیم و امیدواریم با همراهی دولت این اقدامات به ثمر بنشیند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا