کشف 40 قبضه سلاح شکاری از متخلفان صید در روز‌های برفی


کشف 40 قبضه سلاح شکاری از متخلفان صید در روز‌های برفی

فرمانده یگان حفاظت زیست استان گیلان گفت: طی چند روز گذشته بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری و بالغ ۲۰ قطعه انواع پرندگان شکار شده را در شهرستان‌های صومعه‌سرا، آستارا، پارک ملی بوجاق و دیگر شهرستان‌های استان کشف و ضبط شد.

کشف 40 قبضه سلاح شکاری از متخلفان صید در روز‌های برفی

به گزارش راهبرد معاصر؛ رامین زراعتی امروز با بیان اینکه بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری در روز‌های برفی کشف شده است اظهار داشت: در فصل سرد زمستان رقابتی نابرابر بین فردِ مسلح با جانداری بی‌پناه و پناه آورده به انسان وجود دارد و متاسفانه برخی افراد فراموش می‌کنند که زندگی بدون این جانداران لذت و خوشی ندارد موجوداتی که وجودشان موجب خوشی ماست و نبودشان نابودی اکوسیستم‌های زیبا و سختی ما برای زندگی را در پی دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان تصریح کرد: در روز‌های برفی اخیر ماموریت‌های شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان انجام شد که ماحصل آن کشف و ضبط ده‌ها قبضه اسلحه شکاری بود.

وی افزود: با افزایش بارش برف و سفید پوش شدن نقاط مختلف استان، محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان طی چند روز گذشته بیش از ۴۰ قبضه سلاح شکاری و بالغ ۲۰ قطعه انواع پرندگان شکار شده را در شهرستان‌های صومعه‌سرا، آستارا، پارک ملی بوجاق و دیگر شهرستان‌های استان کشف و ضبط و ۲ قطعه پرنده حفاظت شده را نیز تیمار و رهاسازی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با بیان اینکه سرمای شدید هوا و بارش برف در استان گیلان، تغذیه را برای پرندگان و سایر حیات وحش با مشکلات متعددی مواجه کرده و ناگزیر پرندگان و حیات وحش را به مناطق پایین دست و مسکونی کشانده است ادامه داد: افراد سودجو و فرصت‌طلب در این زمان مبادرت به زنده‌گیری و شکار این گونه پرندگان می‌کنند.

زراعتی با اشاره به اینکه محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان با آماده‌باش کامل و بطور مستمر اقدام به گشت‌زنی و حفاظت و حراست از پرندگان و حیات وحش در مناطق تحت مدیریت کردند تا علاوه بر جلوگیری از شکار، عدم شکار حیات وحش را به مردم منطقه در زمان برودت هوا و برف فرهنگ‌سازی کنند خاطرنشان کرد: مأمورین پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست در حوزه‌های تحت مدیریت علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم، بیش از ۴۰ قبضه انواع سلاح شکاری را از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کردند که متخلفین شکار و صید با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید بر اینکه در سال جاری هیچگونه مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است افزود: هرگونه شکار در مناطق تحت مدیریت استان ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

زراعتی همچنین از تمامی هموطنان درخواست کرد که در صورت مشاهده شکار و صید غیرمجاز مراتب را سریعاً به ادارات حفاظت محیط زیست یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»