فوری/ خبر مهم قطر از توافق میان حماس و اسرائیل


فوری/ خبر مهم قطر از توافق میان حماس و اسرائیل

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه قطر اطلاع داد که این کشور با میانجی‌گری توانسته به توافقی میان اسرائیل و حماس دست یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه قطر شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که با میانجی‌گری توانسته به توافقی میان رژیم صهیونیستی و حماس برای وارد شدن دارو و کمک‌های بشردوستانه به غزه دست پیدا کند.

خبر مرتبط
توافق مهم تل‌آویو و قطر درباره اسرا

اقتصادنیوز : دولت اسرائیل از دستیابی به توافقی با قطر مبنی بر ارسال دارو برای اسرای اسرائیل در نوار غزه خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه قطر، این توافق شامل وارد شدن دارو و کمک برای غیرنظامیان در مقابل رسیدن داروی مورد نیاز اُسرای اسرائیلی در غزه می‌شود.

ساعتی پیش بود که «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن گفته بود: «کمک‌هایی که در حال حاضر وارد غزه می‌شود، کمتر از 10 درصد از نیاز ساکنان این باریکه را تامین می‌کند».

خبر مرتبط
رایزنی های مصر با حماس درباره ورود کمک‌ها بشر دوستانه به غزه

اقتصادنیوز : منابع مصری اعلام کردند قاهره مذاکراتی را با جنبش حماس درباره درخواست این جنبش برای افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و افزایش تعداد مجروحانی که برای معالجه به خارج می‌روند، آغاز کرده است.

با گذشت 102 روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار شهید رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساختهای آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

طبق گزارش مورخان پس از پایان جنگ جهانی دوم، از مجموع جمعیت ۴.۳ میلیون نفری پایتخت آلمان تعداد ۲.۸ میلیون نفر در برلین اقامت داشتند و ۶۰۰ هزار آپارتمان از بین رفته بود.

نهاد حقوق بشری «دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» روز گذشته در گزارشی به موضوع محروم ماندن ساکنان غزه از آب آشامیدنی قابل شرب پرداخت و آن را یک جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

در گزارش این نهاد غیر دولتی آمده است: «اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل در محروم کردن نوار غزه از آب آشامیدنی قابل شرب یک حکم اعدام واقعی است که علاوه بر اینکه نوعی نسل‌کشی است، جنایت جنگی نیز محسوب می‌شود».

این نهاد حقوق بشری توضیح داد که تشنگی تمامی غزه به خصوص شمال غزه را در بر گرفته است و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز به این باریکه، مانع ورود آب شده و به شکل عامدانه و با برنامه چاههای آب و منابع تأمین آب را بمباران می‌کند، همزمان کمبود سوخت مانع فعال‌سازی ایستگاههای تصفیه آب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی