امیرعبداللهیان با نخست‌‌وزیر دولت موقت پاکستان در داووس دیدار کرد


امیرعبداللهیان با نخست‌‌وزیر دولت موقت پاکستان در داووس دیدار کرد

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات‌ مهم مورد توجه ۲ کشور خواند و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهمات گذشته بین‌ جهات ذیربط تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با نخست‌‌وزیر دولت موقت پاکستان در داووس دیدار کرد

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه ۲۶ دی ماه در حاشیه برنامه‌های اجلاس داووس با انوار الحق نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور ایران به نخست‌وزیر پاکستان، روابط دو کشور ایران و پاکستان را عمیق و تاریخی خواند و با تأکید بر آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور، به دیدار اخیر وی با آیت‌الله رئیسی اشاره و آن را در کمک به تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه از روند رو به رشد روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که هدفگذاری رهبران دو کشور، رساندن حجم روابط به ۵ میلیارد دلار است و با توجه به‌ روابط تجاری ۲ و نیم میلیارد دلاری کنونی، لازم است با تلاش مشترک به هدفگذاری مشترک دست یابیم.

امیرعبداللهیان از تقویت بازارچه‌های مرزی دو کشور استقبال کرد و گفت که ایران آماده تقویت همکاری‌ها با پاکستان در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز و برق است.

وزیر امور خارجه بر لزوم ایجاد خط پروازی مشترک و مستقیم بین تهران و اسلام آباد به منظور تسهیل روابط مردمی و نیز تقویت همکاری‌ها بین تجار ایران و پاکستان تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تشکر از ابراز همدردی پاکستان در خصوص عملیات تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان، موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات‌ مهم مورد توجه دو کشور خواند و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهمات گذشته بین‌ جهات ذیربط دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه هم گفت که بحران از فلسطین در حال گسترش در منطقه است و لازم است تلاش‌های کشورهای اسلامی از جمله ایران و پاکستان برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه افزایش یابد.

وزیر امور خارجه تأکید کرد راه‌‌حل بی ثباتی در منطقه، توقف فوری جنگ علیه غزه است و همه باید کمک کنند که فلسطینی‌ها با کمک سازمان ملل، خودشان در خصوص آینده خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند اوضاع را آنگونه که می‌خواهند مدیریت کنند، اما در جنگ هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

انوار الحق نخست وزیر پاکستان نیز با ابلاغ سلام گرم خود به رئیس جمهور ایران، روابط دو کشور را بسیار با اهمیت توصیف و تمایل پاکستان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پاکستان و ایران با چالش‌های مشترکی در منطقه مواجه هستند، به حمله تروریستی اخیر در کرمان اشاره و ضمن ابراز همدردی مجدد کشورش با ایران، بر لزوم تلاش و همکاری مشترک دو کشور برای محدود کردن اینگونه تهدیدات تروریستی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به بحران غزه، کشتار شهروندان و کودکان و زنان در غزه را غیرقابل توجیه و دفاع خواند و بر ضرورت ایجاد آتش بس و ایجاد کریدور ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه تأکید کرد.

انوار الحق با اشاره به تلاش‌های رژیم اسرائیل برای گسترش جنگ در منطقه، بر لزوم هوشیاری در مقابل این طراحی تأکید کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم