ایروانی: عملیات ضد تروریستی ایران با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شد


ایروانی: عملیات ضد تروریستی ایران با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شد

نماینده ایران در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که عملیات ضد تروریستی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی به ویژه حقوق بشردوستانه انجام شده است.

ایروانی: عملیات ضد تروریستی ایران با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شد

به گزارش راهبرد معاصر، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امیرسعید ایروانی در پی حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها در سوریه و عراق به شورای امنیت نامه نوشت.

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه‌ها و تأسیسات گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.

این نامه می‌افزاید: در ساعات اولیه ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴، عملیات ضد تروریستی همزمان با شلیک چند موشک بالستیک، دقیقاً تأسیسات داعش و حیات تحریرالشام، دو سازمان تروریستی شناخته شده، در ادلب و منطقه تحت اشغال آن‌ها در شمال شرق جمهوری عربی سوریه انجام شد. علاوه بر این، یک مرکز جاسوسی مورد استفاده گروه‌های تروریستی ضد ایرانی مرتبط با رژیم اسرائیل در اربیل، منطقه کردستان عراق، هدف قرار گرفت. این مرکز به عنوان پایگاهی برای عملیات اطلاعاتی و خرابکارانه در ایران بوده است.

در نامه نماینده ایران عنوان شده است: عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان انجام شد که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بودند. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

در این نامه خاطرنشان شده است که عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی ایران به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی انجام شده است.

ایروانی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تأکید می‌کند، عنوان کرده است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می‌کند.

در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022