پاکستان سفیرش را از تهران فراخواند


پاکستان سفیرش را از تهران فراخواند

وزارت خارجه پاکستان سفیر خود را در رابطه با عملیات ضدتروریستی جمهوری اسلامی در خاک این کشور فراخواند.

پاکستان سفیرش را از تهران فراخواند

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که در پی عملیات ضدتروریستی ایران، سفیر خود را در تهران فراخوانده است.

شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد و این گروهک حملات پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود در کوههای مرزی خود بلوچستان را تأیید کرد.

در شرایطی که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیروهای نظامی ایران به دست گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش‌ الظلم به شهادت رسیده‌اند، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضدتروریستی ایران در قلمرو پاکستان «غیرقانونی و غیرقابل قبول بوده است».

از طرف دیگر، وزیر دفاع ایران نیز تأکید کرده است:‌ «اگر از هر ناحیه‌ای مورد تهدید واقع شویم بایستی از تمامیت ارضی، منافع ملی و مردم خود حفاظت کنیم و در صورت وجود هرگونه تهدید حتماً به آن عکس العمل نشان خواهیم داد».

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) همچنین گفته است که سفیر جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر در ایران است، نمی‌تواند فعلاً‌ به پاکستان بازگردد.

وی می‌گوید که پاکستان قصد دارد تمامی دیدارهای برنامه‌ریزی شده سطح بالا بین دو کشور برای روزهای آینده را به حالت تعلیق درآورد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره بر رویکرد دیپلماسی تأکید دارند به طوریکه وزیر دفاع کشورمان در این خصوص گفته است: «البته پیش از انجام هر اقدامی تذکر می‌دهیم و از مسیرهای دیپلماسی، گفت‌وگو و مذاکرات مرزی استفاده می‌کنیم. اما اگر نتیجه‌ای نگرفتیم حتماً اقدام خواهیم کرد که الان هم شاهد این اقدام هستیم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی