تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن متعلق به هلدینگ عبدالباقی در آبادان


تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن متعلق به هلدینگ عبدالباقی در آبادان

شهردار آبادان گفت: عملیات تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن متعلق به هلدینگ "عبدالباقی" در منطقه بهار آبادان آغاز شد.

تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن متعلق به هلدینگ عبدالباقی در آبادان

به گزارش راهبرد معاصر؛ یاسین کاوه‌پور اظهار کرد: در راستای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ساختمان‌های ناایمن و پرخطر، با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و پیگیری شهرداری آبادان، عملیات تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن واقع در محدوده منطقه ٢ شهری آغاز شد.

وی افزود: پس از آغاز به کار در شهرداری آبادان و با توجه به حادثه تلخ و دلخراش متروپل که منجر به جان باختن جمعی از شهروندان آبادان شد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری آبادان کارگروه تخصصی پایش ساختمان‌های ناایمن و خطرآفرین سطح شهر آبادان تشکیل شد.

شهردار آبادان، ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌های سطح شهر را از مهمترین اهداف این کارگروه خواند و گفت: شهرداری‌ها بر اساس قانون، موظفند با ساختمان‌های ناایمن، خطر آفرین و ناپایدار برخورد کنند.

کاوه‌پور با اشاره به حکم تخریب ساختمان چهار طبقه ناایمن و خطر آفرین در منطقه ۲ شهری آبادان و اجرای آن، بیان کرد: بر اساس رای صادره از کمسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همچنین حکم دادستان عملیات تخریب این سازه ناایمن توسط واحد اجرائیات شهرداری منطقه ۲ آبادان آغاز شده است.

کاوه‌پور با بیان اینکه این ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و بدون رعایت اصول ایمنی در حال ساخت بود گفت: بنا بر اعلام کارشناسان، این سازه استحکام بنا لازم را ندارد و تخریب آن اقدامی در راستای تامین امنیت و سلامت جانی شهروندان بشمار می‌رود.

وی افزود: اولویت ما حفظ ایمنی و سلامت شهروندان است و با افراد متخلف بدون مماشات قاطعانه برخورد خواهیم کرد، علاوه بر آن برای سازندگان متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل می‌شود و این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شهردار آبادان بیان کرد: قطعا در راستای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و جلوگیری از گسترش ساختمان‌های ناایمن و پر خطر، تخریب چنین بنا‌هایی که موجب به خطر افتادن جان و مال شهروندان می‌شوند ادامه دار خواهد بود.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ظهر دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!