افزایش تلفات مسمومیت با قرص برنج


افزایش تلفات مسمومیت با قرص برنج

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در نه ماهه سال جاری از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان اصفهان هفده نفر مرد و دو نفر زن بودند. تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در آذرماه امسال...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در نه ماهه سال جاری از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان اصفهان هفده نفر مرد و دو نفر زن بودند.

تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در آذرماه امسال دو نفر ثبت شده است.

با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از 15-10 دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از 6 ساعت ممکن است رخ دهد.

در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می باشد. بیشتر مرگ و میرها در خلال 12 تا 24 ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از 24 ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

اصفهان/ بهمن راعی


افزایش تلفات مسمومیت با قرص برنج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی