آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار داد


آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار داد

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر انصارالله یمن را در لیست به اصطلاح تروریستی خود وارد کرد.

آمریکا انصارالله یمن را در لیست تروریستی قرار داد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در لیست تروریستی خود وارد کرده و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود. این در حالی است که ارتش یمن از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کشتی‌های مرتبط با این رژیم را هدف قرار می‌دهد و آمریکا و متحدانش هم به بهانه «حمایت از آزادی دریانوردی و کاهش توان ارتش یمن» بامداد جمعه حملاتی را علیه چند موضع در خاک یمن انجام دادند.

با این حال، حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند ادامه دارد و آن‌ها اخیرا یک کشتی تحت مالکیت آمریکا را هم هدف قرار دادند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از لیست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

بلینکن می‌گوید: «حوثی‌ها (انصارالله) حملات بی‌سابقه‌ای را علیه کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین علیه نیرو‌های مستقر در منطقه انجام داده‌اند».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه‌ای مدعی شد حملات انصارالله علیه نیرو‌های آمریکایی و کشور‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن «تعریف تحت اللفظی تروریسم» است.

در بیانیه سالیوان آمده است در صورتی که انصارالله حملات خود را در دریای سرخ متوقف کند، واشنگتن حذف این جنبش از لیست سازمان‌های تروریستی را بررسی می‌کند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان