واکنش هند به حمله ایران به مقر جیش‌الظلم در پاکستان


واکنش هند به حمله ایران به مقر جیش‌الظلم در پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه هند امروز چهارشنبه به حمله جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در پاکستان واکنش نشان داد.

واکنش هند به حمله ایران به مقر جیش‌الظلم در پاکستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک سخنگوی وزارت خارجه هند امروز چهارشنبه به حمله جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در پاکستان واکنش نشان داد.

شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد. گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش الظلم در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیرو‌های نظامی ایران را به شهادت رسانده است. اواخر آذرماه ۱۱ افسر پلیس در حمله به کلانتری راسک به شهادت رسیدند.

گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی و موشکی به محل استقرار نیرو‌های خود را تایید کرد. در بیانیه این گروهک اصابت ۶ پهپاد انتحاری و چند فروند موشک به مواضعی در کوه‌های مرزی بلوچستان تایید شده است.

«راندیر جیسوال»، سخنگوی وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این مسئله موضوعی بین ایران و پاکستان است. تا جایی که مسئله به هند مربوط می‌شود موضع تزلزل‌ناپذیر ما تحمل صفر در قبال تروریسم است.»

سخنگوی وزارت خارجه هند در ادامه اضافه کرد: «ما اقداماتی را که کشور‌ها برای دفاع از خودشان انجام می‌دهند درک می‌کنیم.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در گفتگو با «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان بر احترام تهران به «به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان» تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت که جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک ایران و پاکستان اقدام می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد که امنیت ایران بار‌ها توسط این گروهک تروریستی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بار‌ها مسؤولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم، امنیت ایران را امنیت پاکستان خواند و افزود: هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

وی همچنین حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد.

وزیر خارجه پاکستان در پایان گفت که این کشور انتظار دارد مقابله با گروه‌های تروریستی در پاکستان توسط نیرو‌های پاکستان انجام شود. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا