سخنگوی سوناک: به اسرائیل کمک نظامی نمی‌کنیم


سخنگوی سوناک: به اسرائیل کمک نظامی نمی‌کنیم

سخنگوی نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که لندن به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، کمک نظامی ارائه نمی‌کند گفت که این کشور خواهان توقف فوری و پایدار درگیری‌ها در این باریکه است.

سخنگوی سوناک: به اسرائیل کمک نظامی نمی‌کنیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی ریشی سوناک که طبق رویه‌های مرسوم در دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست توجیهی با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در لندن مطرح کرد. وی ادعا کرد: «ما تمایل داریم که درگیری‌ها در غزه هرچه سریع‌تر متوقف شود، به همین خاطر برای دست‌یابی به آتش‌بس پایدار و انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه تلاش می‌کنیم.»

این سخنگو اضافه کرد: «نخست وزیر و وزیر امور خارجه بر لزوم رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه از سوی اسرائیل و همه طرف‌ها تاکید دارند. اما قضاوت درباره نقض قوانین بین‌المللی (در جنگ غزه) یک مساله حقوقی است.» وی ادامه داد: «ما خواهان آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه هستیم، به‌گونه‌ای که یک نسل دیگر در سایه تهدید جنگ زندگی نکنند.»

وی همچنین گزارش‌های منتشر شده درباره حمایت نظامی انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را رد و ادعا کرد: «بریتانیا هیچ کمک نظامی مستقیم و غیر مستقیمی به اسرائیل ارائه نمی‌کند.»

این سخنگو ادامه داد: «ما به راه حل دو دولتی که از صلح و امنیت اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین کرانه باختری و غزه به‌عنوان بخشی از یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی محافظت می‌کند، متعهد هستیم.»

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره پیکربندی کشور مستقل فلسطینی در آینده برعهده مردم این منطقه است، افزود: «ما به همکاری با آن‌ها روی یک راه حل سیاسی که یک صلح طولانی مدت را ارائه کند، ادامه خواهیم داد.»

سخنگوی سوناک در پاسخ به سووالی درباره تصمیم آمریکا برای افزودن نام انصارالله یمن به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی این کشور گفت که لندن و واشنگتن به عنوان دو متحد راهبردی در خصوص مسائل مختلف بین‌المللی با یکدیگر رایزنی می‌کنند.

وی با این حال عنوان کرد: «ما طبق یک رویه سنتی درباره احتمال افزودن اسامی جدید به فهرست سازمان‌های تروریستی اظهارنظر نمی‌کنیم. ضمن آنکه شماری از اعضای حوثی‌ها نیز در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار دارند.»

گفتنی است که ایالات متحده روز چهارشنبه انصارالله یمن را بار دیگر در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرارداد. وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «معرفی این گروه (انصارالله) به نام گروه تروریستی با هدف ترویج پاسخگویی در قبال فعالیت‌های تروریستی این گروه است. اگر حوثی‌ها حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کنند، آمریکا این اقدام را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.»

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از جلسه با خبرنگاران، پیامد‌های ناشی از تجاوز نظامی این کشور علیه یمن بر گسترش تنش‌ها در منطقه را کرد و بدون اشاره به دلیل اصلی حملات ارتش ملی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ مدعی شد: «این اقدامات حوثی‌ها است که تنش ایجاد کرده و جان انسان‌ها در دریای سرخ را به مخاطره انداخته است.»

وی ادعا کرد: «ما تلاش می‌کنیم که تنش‌ها را کاهش دهیم و توانمندی آن‌ها را تضعیف کنیم.» / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟