دست رد اسپانیا به سینه آمریکا/موضع اسپانیا نسبت به ائتلاف در دریای سرخ


دست رد اسپانیا به سینه آمریکا/موضع اسپانیا نسبت به ائتلاف در دریای سرخ

اقتصادنیوز: وزیر خارجه اسپانیا گفت که این کشور در ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ شرکت نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «خوزه مانوئل آلبارز»، وزیر امور خارجه اسپانیا روز چهارشنبه بر موضع ثابت کشورش در حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی که شامل نوار غزه و کرانه باختری بوده و پایتختش نیز قدس شرقی بوده تاکید کرد و گفت که این، تنها راه حل بحران در خاورمیانه به شمار می‌‌آید.

خبر مرتبط
ادعای جدید آمریکا: در وضعیت جنگی با انصارالله قرار نداریم!

اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا پس از اینکه انصارالله یمن مجددا به فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا اضافه شد ادعا کرد: در وضعیت جنگی با انصارالله نیستیم.

البارز که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «این تنها راه حل و آرزوی قانونی فلسطینیان بوده و بزرگترین تضمین برای امنیت اسرائیل به شمار می‌آید».

وزیر خارجه اسپانیا نگرانی کشورش از گسترش دامنه خشونت‌ها در خاورمیانه را در صورت عدم توقف فوری و فراگیر جنگ اسرائیل در غزه ابراز داشت.

خبر مرتبط
واکنش انصارالله به اقدام آمریکا/ محمد عبدالسلام: یمن برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌ شد

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «آمریکا از مسئله قرار دادن [نام ما در فهرست تروریستی] برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند. آنچه ما در دریای سرخ انجام داده‌ایم، نوعی فشار برای توقف جنگ در غزه است».

وی درباره حملات آمریکا و انگلیس به جنبش انصارالله در یمن تاکید کرد که دیپلماسی تنها راه تحقق ثبات است.

آلبارز با رد مشارکت کشورش در ائتلاف نظامی که آمریکا در دریای سرخ رهبری می‌کند گفت کشورش تنها در ائتلاف‌هایی که ماموریتش صلح بوده مشارکت می‌کند.

وزیر خارجه اسپانیا اضافه کرد: «این قابل قبول نیست که اسرائیل تاسیسات سازمان ملل را در غزه هدف قرار می‌دهد گویی که این تاسیسات اهداف تروریستی هستند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!