روز پدر مدارس تعطیل است ؟


روز پدر مدارس تعطیل است ؟

تعطیلی روز پدر / مدارس روز پدر تعطیل است ؟

حضرت علی(ع) امام اول ما شیعیان نمونه کاملی از انسانیت و اسوه و الگویی تمام عیار برای مردان مسلمان است، به همین خاطر ۱۳ رجب مصادف با سالروز تولد آن امام بزرگوار در تقویم ایران به عنوان روز پدر و روز مرد نامگذاری شده است.در ادامه این بخش در آستانه فرا رسیدن روز پدر به سوالات ارسالی برخی از کاربران نمناکی پاسخ گفته ایم.

تاریخ روز پدر چندم است؟

تاریخ دقیق روز پدر در سال ۱۴۰۲ برابر است با پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲مصادف با ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی و یا ۱۳ رجب سال ۱۴۴۵ قمری.

آیا روز پدر همان روز مرد است؟

مردان در زندگی بسیار تلاش می‌کنند و تأمین معاش و تربیت و اداره خانواده‌ برعهده آنهاست، به همین خاطر روزی برای قدردانی و تکریم از آقایان و پدر خانواده در تقویم ایران وجود دارد که مصادف با ولادت امام علی (ع) است که جایگاهی والاتر از بسیاری از مردان تاریخ دارد. پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) در روایتی معتبر، خود و حضرت علی (ع) را پدران امت اسلام معرفی کرده و فرمودن:«أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة»، یعنی:من و علی پدران این امت هستیم. (کمال الدین:ص ۲۶۱ ح ۷ )

آیا روز پدر تعطیلی رسمی است؟

فرادرس - آموزش خوشنویسی (با خودکار، نستعلیق و ...)

ملت مسلمان ایران همواره ارادت زیادی به ائمه و امامان دارند، به همین خاطر ولادت و شهادت بسیاری از این بزرگواران در کشور ما تعطیل رسمی است. پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) است و این روز در تقویم ایران تعطیل رسمی است.

روز پدر مدارس تعطیل است؟

در تمامی تعطیلی های رسمی که در تقویم ایران وجود دارد، مدارس تعطیل می باشد، پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ نیز به مناسبت روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) تعطیل رسمی است و مدارس در این روز تعطیل می باشند.

منبع: سلام نو


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین