اظهارات جدید لاوروف درباره رابطه با ایران


اظهارات جدید لاوروف درباره رابطه با ایران

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود از ایران بعنوان یکی از پنج حلقه داخلی روسیه نام برد که روابط با آن برای مسکو از اهمیت برخوردار است.

«در خصوص حقله داخلی ما، قطعاً باید به این کشورهای خاورمیانه اشاره کنم: ایران، ترکیه، عربستان سعودی ، امارات عربی متحده و قطر» این‌ها اظهارات امروز (پنجشنبه) وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری سالانه‌اش در توصیف دستاوردهای دیپلماسی روسیه د ر ۲۰۲۳ بود.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اخیراً با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر منطقه غرب آسیا تبدیل شده است، نوشت که روابط میان ایران و روسیه رشد زیادی داشته است.

این روزنامه ادامه داد که همکاری و مشارکت دفاعی ایران و روسیه نیز رو به رشد است به طوریکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی احتمالاً به زودی بمب‌افکن جنگده‌های سوخو ۳۵ و بالگردهای تهاجمی روسیه را تحویل می‌گیرد و مشارکت دفاعی این دو کشور بنا به گزارش گاردین به سطحی بی‌سابقه می‌رسد.

اظهارات جدید لاوروف درباره رابطه با ایران

بر اساس این گزارش، صادرات روسیه به ایران رو به رشد است و مسکو و تهران تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری برای توسعه میادین گاز طبیعی ایران را به امضا درآوردند.

لاوروف با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه با کشورهای و سازمان‌های منطقه‌ای تأکید کرد. وی در این خصوص توضیح داد: «منظورم شورای همکاری کشورهای عرب خلیج (فارس) است، منظور کشورهیا اتحادیه عرب، آسه‌آن (ASEAN)، اتحادیه آفریقا، جامعه آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب و غیره است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش