هیچکس از اخراج‌های گوگل در امان نخواهد بود!


زومیت نوشت: سوندار پیچای با اعلام در راه بودن تعدیل نیروهای بیش‌تر در سال جاری، آب پاکی را روی دست کارکنانش ریخت.

گوگل با اخراج بیش از ۱۰۰۰ کارمند از ۱۰ ژانویه (۲۰ دی)، سال ۲۰۲۴ را با دور تازه‌ای از تعدیل نیرو آغاز کرده و به گفته‌ی سوندار پیچای، مدیرعامل شرکت، اخراج‌های بیشتر در راه است. بنا بر گزارش ورج، پیچای روز چهارشنبه در یادداشتی داخلی به کارمندان باقی‌مانده هشدار داد که در سال جاری انتظار اخراج‌های بیشتری را داشته باشند.

پیچای خطاب به کارکنان نوشت: «ما اهداف جاه‌طلبانه‌ای داریم و امسال روی اولویت‌های خود سرمایه‌گذاری خواهیم کرد؛ اما واقعیت این است که به‌منظور ایجاد ظرفیت برای این سرمایه‌گذاری‌ها، باید تصمیمات سختی بگیریم.» مدیرعامل شرکت سازنده‌ی گوشی پیکسل افزود: «در طول سال هرگاه لازم بود، برخی تیم‌ها به تصمیم‌گیری‌های خاص درباره‌ی تخصیص منابع ادامه خواهند داد و برخی نقش‌ها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.»

هیچکس از اخراج‌های گوگل در امان نخواهد بود!

طبق توضیحات پیچای، هدف تعدیل نیروهای اخیر، «حذف لایه‌ها برای ساده‌سازی اجرا و تحریک سرعت در برخی حوزه‌ها» است. شاید تنها نکته‌ی اطمینان‌بخش برای کارکنان غول موتور جست‌وجو، این باشد که به گفته‌ی پیچای، مقیاس تعدیل نیروی امسال به ۱۲٬۰۰۰ نفری که سال گذشته مجبور به ترک این شرکت شدند، نمی‌رسد و همه‌ی تیم‌ها را نیز در بر نمی‌گیرد.

بااین‌همه، گوگل تنها شرکت‌ فناوری نیست که برای کاهش نیروی کاری خود کمر بسته‌ است. اوایل ماه جاری میلادی، نام‌های دیگر این صنعت چون دیسکورد، متا، آمازون، توییچ، هیومین، یونیتی و دولینگو در مقیاس‌های مختلف دست به حرکات مشابه زده بودند.

بیشتر بخوانید:

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862527

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش