کاهش حباب سکه، هفته آینده ادامه دارد


کاهش حباب سکه، هفته آینده ادامه دارد

فعال بازار طلا گفت: بانک مرکزی با عرضه شمش و سکه‌های بدون تاریخ در بازار، قیمت‌ها را تعدیل کرد و حباب سکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش مشرق، «محمد کشتی‌آرای» درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و از ابتدای هفته شروع به ریزش کرد.

وی افزود: بهای انس جهانی طلا در ابتدای هفته ۲ هزار و ۴۸ دلار بود و در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) با ۳۷ دلار کاهش به ۲ هزار و ۱۱ دلار رسید.

کشتی‌آرای گفت: نرخ ارز نیز با توجه به رویدادهای سیاسی روند افزایشی داشت و در نتیجه آن قیمت طلا در بازار داخل روز شنبه به بالاترین سطح خود رسید. اما با اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سکه‌های بدون تاریخ به‌منظور کاهش حباب سکه و کنترل بازار، شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بودیم.

وی ادامه‌داد: البته در روزهای پایانی هفته دوباره نرخ ارز افزایش یافت، اما در مجموع باید گفت قیمت‌ طلا و سکه در هفته پایانی دی‌ماه کاهش یافت.

این فعال بازار طلا بیان‌داشت: در طول هفته گذشته، قیمت سکه طرح قدیم به طور میانگین ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌ یک گرمی ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی خاطرنشان‌کرد: قیمت طلا در هفته گذشته با توجه به اینکه نرخ ارز نوسانی نداشت، تغییر قابل توجهی نکرد و بیشتر شاهد کاهش حباب قیمت انواع سکه به دلیل اطلاعیه بانک مرکزی بودیم. حباب سکه با یک میلیون و ۶۵۰‌هزار تومان کاهش، از هفت میلیون تومان به پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: در هفته پایانی دی‌ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۶ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: با حراج شمش طلا در چهارشنبه گذشته، شاهد کاهش هیجانات در بازار بودیم و این اقدام نشان داد که بانک مرکزی مصمم به عرضه طلا و سکه در بازار است تا قیمت‌ها را کنترل کند.

وی ادامه‌داد: از دیگر نکات مثبت عرضه سکه و شمش طلا توسط بانک مرکزی، کنترل نرخ ارز است و در نتیجه آن قیمت طلا و سکه نیز کنترل می شود و با ادامه این روند حباب سکه باز هم کاهش می‌یابد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه