اوکراین پهپادهای انتحاری بومی خود را عملیاتی کرد/ اهدافی در سن‌پترزبورگ هدف قرار گرفت


اوکراین پهپادهای انتحاری بومی خود را عملیاتی کرد/ اهدافی در سن‌پترزبورگ هدف قرار گرفت

اقتصادنیوز: اوکراین در طول شب با استفاده از یک پهپاد ساخت داخل که 1250 کیلومتر پرواز کرد، اهدافی را در سن‌پترزبورگ روسیه مورد هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین که بر تولید تسلیحات نظارت دارد، در داووس گفت: «دیشب ما به هدف زدیم و این هواپیما دیشب دقیقاً 1250 کیلومتر پرواز کرد.»

خبرگزاری اینترفاکس اوکراین روز پنجشنبه به نقل از یکی از وزرای دولت گزارش داد: «اوکراین در طول شب با استفاده از یک پهپاد ساخت داخل که 1250 کیلومتر پرواز کرد، اهدافی را در سن‌پترزبورگ روسیه مورد هدف قرار داد.»

خبر مرتبط
آلمان هشدار داد/ احتمال گسترش جنگ در اروپا بالا گرفت ؟

​ اقتصادنیوز : وزیر دفاع آلمان امروز (جمعه) هشدار داد که شاید جنگ بین روسیه و اوکراین به فراتر از مرزهای این دو کشور و مناطق همجوار گسترش یابد.

یک منبع نظامی اوکراینی پیشتر به رویترز گفته بود که یک پایانه نفتی در یک شهر دیگر روسیه، واقع در 850 کیلومتری مرز اوکراین، به عنوان بخشی از «مرحله جدید جنگ در این منطقه» هدف قرار گرفت.

الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین که بر تولید تسلیحات نظارت دارد، در داووس گفت: «دیشب ما به هدف زدیم و این هواپیما دیشب دقیقاً 1250 کیلومتر پرواز کرد.»

یک مقام منصوب روسیه در مناطق اشغالی جنوب شرقی اوکراین پیشتر گفته بود که اوکراین در تلاشی ناموفق یک پایانه نفتی روسیه در دریای بالتیک را با یک پهپاد هدف قرار داده است.

این حملات نشان می دهد که کیف چگونه در تلاش است تا به اهدافی در عمق روسیه حمله کند. اوکراین تلاش کرده است تا پهپادهای تهاجمی با برد بیشتری را توسعه داده و تولید کند تا شکاف خود با قابلیت‌های حمله روسیه را -که به طور منظم این کشور را با حملات دوربرد موشکی و پهپادی هدف قرار می‌دهد- کاهش دهد.

کیف از پهپادها و موشک‌ها برای حمله به اهدافی در شبه جزیره کریمه دریای سیاه استفاده کرده است که روسیه در سال 2014 آن را تصرف و ضمیمه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها