جشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف در مجموعه نیاوران تهران برگزار شد + عکس


جشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف در مجموعه نیاوران تهران برگزار شد + عکس

روز گذشته مصادف با 29 دی 1402 به مناسبت جشن تولد 50 سالگی مدل محبوب فولکس گلف GTI محصول خودروسازی فولکس واگن آلمان، مراسمی باشکوه با حضور علاقه‌مندان و طرفداران این برند در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران تهران برگزار شد.این مراسم...

روز گذشته مصادف با 29 دی 1402 به مناسبت جشن تولد 50 سالگی مدل محبوب فولکس گلف GTI محصول خودروسازی فولکس واگن آلمان، مراسمی باشکوه با حضور علاقه‌مندان و طرفداران این برند در مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران تهران برگزار شد.

این مراسم با همکاری باشگاه رسمی فولکس واگن در ایران، انجمن وسایل نقلیه تاریخی، کانون جهانگردی اتومبیلرانی و حمایت شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده انحصاری فولکس واگن در ایران برگزار شد.

در این مراسم جشن تولد، حدود 30 دستگاه از نسل های مختلف فولکس واگن گلف GTI در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

در مجموع این مراسم یک رویداد بسیار جذاب بود که علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک و البته طرفداران برند فولکس واگن را در کنار هم جمع کرد.

محصول جدید شرکت ماموت خودرو یعنی جتا VS5 نیز به عنوان یکی از محصولات مشترک برند فولکس واگن و فاو مهمان ویژه این برنامه بود.

جشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف در مجموعه نیاوران تهران برگزار شد + عکسجشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف

تاریخچه فولکس واگن گلف

در حقیقت مدل گلف قلب برند فولکس واگن است – و این خودرو بیش از هر مدل دیگری برای اصطلاح "پرفروش ترین" معنادار است. بیش از 37 میلیون دستگاه از این خودرو در 8 نسل مختلف به فروش رسیده است. فولکس واگن در آستانه 50امین سالگرد این مدل محبوب، آن را جشن می‌گیرد. در نهایت، گلف نه تنها حمل و نقل در آلمان بلکه در بسیاری از مناطق دیگر جهان را شکل داده است. با این حال، شرکت صرفا به گذشته نظر نمی اندازد و بخشی از جشن تولد، رونمایی جهانی گلف جدید در پایان ژانویه 2024 خواهد بود که همانند نسل های قبلی خود، نوآوری های بسیاری را به تولید انبوه می آورد.

جشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف در مجموعه نیاوران تهران برگزار شد + عکستولد 50 سالگی فولکس واگن گلف

موفق ترین خودرو اروپایی

زمانی که فولکس واگن در سال 1974 اولین گلف را به عنوان جانشین بیتل افسانه ای معرفی کرد، یک انقلاب خودروسازی رقم خورد: با محور جلو (به جای موتور عقب) و مفهوم کلی متغیر به واسطه درب صندوق بزرگ و صندلی عقب تاشو. علاوه بر این، طراحی خطی مستقیم توسط جورجتو جوجیارو به فولکس واگن کمک کرد تا سبک جدیدی را بپذیرد که در مدل های بعدی نیز ادامه یافت. گلف به سرعت به یک "فولکس واگن" واقعی تبدیل شد و اولین پارت میلیونی دستگاه آن در سال 1976 به فروش رسید. تاکنون بیش از 37 میلیون دستگاه تحویل داده شده است. این موضوع گلف را به پرفروش ترین خودرو اروپایی و پرطرفدارترین فولکس واگن تمام دوران - و یک ایکون تبدیل کرده است.

صرف نظر از اینکه کدام نسل، راز موفقیت این خودرو همواره مجموع همه ویژگی های آن بوده است. زیرا گلف همیشه یک همراه کامل برای زندگی روزمره بوده، چندکاره بودن، عملکردی بودن، قابل اطمینان بودن و کیفیت را به نمایش گذاشته است. طی دهه‌ها، محصولات به پرتفویی گسترده‌تر شامل مدل‌های دیگر از جمله گلف جی تی آی، گلف کابریولت و گلف واریانت توسعه یافته است. با هر نسل جدید مدل، فناوری های روز، مفاهیم ایمنی و ویژگی های راحتی به کلاس خودروهای کامپکت وارد شده است. به این ترتیب، گلف فولکس واگن نه تنها فناوری هایی نظیر کاتالیست های کنترل شده و سیستم ترمز ضد قفل، بلکه وسایلی نظیر کیسه هوا، کروز کنترل و سیستم های کمکی الکترونیکی و همچنین محرک های هیبریدی خفیف و پلاگین را دموکراتیزه کرده است.

جشن تولد 50 سالگی فولکس واگن گلف در مجموعه نیاوران تهران برگزار شد + عکسفولکس واگن گلف

در سالگرد 2024، فولکس واگن هشتمین نسل گلف را به عنوان تکامل تدریجی معرفی خواهد کرد. این مدل با ویژگی‌های بصری ارتقا یافته، سیستم‌های کمک راننده جدید و محرک‌های جدید، و همچنین سیستم‌ها و نرم‌افزارهای سرگرمی و اطلاعات آینده تحسین‌برانگیز خواهد بود. رونمایی جهانی گلف جدید تنها چند هفته دور است و پیش‌فروش آن برای بهار 2024 برنامه‌ریزی شده است.

شرکت فولکس واگن کلاسیک نیز گلف را در سالگرد آن همراهی خواهد کرد و مدل‌های تاریخی گلف از مجموعه فولکس واگن را در مناسبت‌های متعددی به نمایش گذاشته می‌شود. از 31 ژانویه تا 4 فوریه 2024، گلف نسل اول تا هفتم باعث ارتقای حضور فولکس واگن فرانسه در نمایشگاه "سالن رتروموبیل" در پاریس خواهد شد. بلافاصله پس از آن، از 2 تا 4 فوریه 2024، فولکس واگن یک گلف I و خودروی مفهومی EA 276 - پیش‌نمونه گلف از سال 1969 که در ولفسبورگ توسعه یافته - را در "نمایشگاه خودروهای کلاسیک برمن" به نمایش خواهد گذاشت.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی فیس لیفت کیا استینگر 2021