یورش به کرانه باختری/ بمباران مرکز و جنوب غزه


یورش به کرانه باختری/ بمباران مرکز و جنوب غزه

یورش بامدادی صهیونیست‌ها به کرانه باختری و درگیری با نیروهای مبارز فلسطینی و بمباران مرکز و جنوب غزه و اظهارات بایدن در مورد ماهیت و ویژگی‌های کشور فلسطین از جمله مهمترین تحولات بامدادی اراضی اشغالی است.

هواپیمای رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که منطقه «بطن السمین» در شهر خانیونس واقع در جنوب یکی از این مناطقی بود که بیشترین حملات را به خود دید.

محله الأمل در این شهر نیز جزو مناطقی بود که هدف شدید حملات توپخانه‌ای و هوایی صهیونیست‌ها قرار داشت.

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز در کرانه باختری به مناطقی مانند نابلس، طولکرم و رام الله یورش بردند. در اردوگاه بلاطه واقع در نابلس این یورش منجر به درگیری با مبارزان فلسطین شد و بنا به گفته منابع فلسطین این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مهمترین تحولات روز 106 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

درگیری مسلحانه در اردوگاه بلاطه

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش نظامیان اسرائیلی مبارزان مقاومت با آن‌ها وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند. درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

یونیسف: از آغاز جنگ 20 هزار نوزاد در غزه متولد شدند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» تاکید کرد که هزاران کودک فلسطینی در جهنم نوار غزه متولد شدند و احتمال دارد که کودکان زیادی در نتیجه شرایط سخت و ناگوار در این باریکه جان خود را از دست دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یونیسف در گزارشی تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه نزدیک به 20 هزار نوزاد فلسطینی در این باریکه متولد شدند. در این گزارش آمده که در بسیاری از موارد عملیات سزارین بدون بیهوشی انجام می‌گیرد.

شهادت 151 نفر از کارکنان سازمان ملل از آغاز جنگ غزه

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته 151 نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

آنروا بیان کرد که عملیات امدادرسانی در نوار غزه به سبب قطعی شبکه‌های ارتباطی با سختی و دشواری مواجه است.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در باتلاق غزه و کرانه باختری گیر افتاده است

آموس هرئیل، تحلیلگر رژیم اسرائیل در روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که نشانه‌های واضحی وجود دارد دال بر اینکه "اسرائیل" به طور کامل در باتلاق غزه و کرانه باختری گیر افتاده اما نتانیاهو و وزرای او از این مسئله غافل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج