خبر فوری از پرسپولیس؛ اسکوچیچ به پرسپولیس می آید؟


خبر فوری از پرسپولیس؛ اسکوچیچ به پرسپولیس می آید؟

پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، مدیران این باشگاه سراغ برانکو ایوانکوویچ رفتند و حتی دو بار هم به صورت حضوری مذاکره کردند اما نتوانستند سرمربی فعلی تیم ملی عمان را راضی به حضور در تهران کنند.

دلایل عدم بازگشت این مرد کروات به تهران هرچه باشد موضوع بحث نیست، مساله «زمان» است که مثل برق و باد می‌گذرد و تیم پرطرفدار پایتخت هنوز بدون مربی است! چشم بر هم بزنید نیم فصل دوم شروع می‌شود اما پرسپولیس نه تکلیف کادرفنی‌اش مشخص شده و نه خبری از بازیکنانی است که قرار بود در فصل نقل و انتقال جذب این تیم شوند تا ضعف‌های ابتدای فصل را ترمیم کنند. به همین علت هواداران پرسپولیس این روزها نگران هستند. در روزهایی که هر روز یک اسم اطراف صندلی فنی این تیم شنیده می‌شود و هر کسی نام یک مربی را به پرسپولیس وصل می‌کند شنیدن صحبت‌های ضیا عربشاهی شنیدنی است! پیشکسوت دهه شصت قرمزها مثل همیشه شفاف حرف زد و ما هم چکیده‌ای از این صحبت‌ها را به رشته تحریر درآوردیم که در ادامه می‌خوانید.

برانکو به پرسپولیس بازهم نه گفت تا حضور او در پرسپولیس منتفی شود. شما موافق حضور او بودید یا مخالف؟

من مخالف هیچ کسی نیستم ‌و هواداران و تیمم را دوست دارم‌. همان‌طور که دورتموند ۲ میلیون دلار به من پول می‌داد و به عشق این هواداران نرفتم و گفتم اگر هفته‌ای یک‌بار به دولاب نروم مریض می‌شوم! منتی هم بر سر هواداران ندارم.

بله؛ به نظر من باید احترام می‌گذاشتیم به نظر هواداران . نباید که یکسری از ادمین‌ها یا لیدرهای هواداران یک‌طرفه جلو بروند. پرسپولیس ۴۵ میلیون هوادار دارد که اکثر آنها خواهان برانکو بودند. مدیر باشگاه باید به هواداران تیمش احترام بگذارد چون این تیم با هوادارانش نفس می‌کشد. استقلال هم همین‌طور. پس باید هم به هواداران احترام بگذارند هم به پیشکسوتی که دوست دارد هوادارانش سربلند باشد. ما مثل یک‌سری‌ها نبودیم که از نماینده‌های مجلس شهرمان بخواهیم سفارش‌مان را به مدیر فلان باشگاه کند و فلان سمت را ما بدهند!

شما با توجه به ارتباطی که با مدیران باشگاه دارید می‌دانید علت نیامدن برانکو چه بود؟

بله من رابطه خوبی با درویش و شهریاری و خبیری دارم اما این‌جور که من در شبکه‌های مجازی و این طرف و آن طرف خواندم و شنیدم که مشکل خانوادگی داشته اما من فکر نمی‌کنم او مشکل خانوادگی داشت، چون به قول خودش این مساله ok شده بود. نمی‌دانم چه می‌گذرد. دلیل اینکه ایشان نمی‌خواهد بیاید را آن بالایی می‌داند که چه کسی دارد شیطنت می‌کند!

نظر خودتان چیست؟

گفتم نظر هواداران مهم است و اگر برانکو نیاید خودم موافق اسکوچیچ هستم. کالدرون و x و y و اسپانیایی که اسم می‌برند اگر خوب بودند در کشورهای خودشان کار می‌کردند. اسکوچیچ را از زمانی که در ملوان بود دنبال می‌کردم، او یک مربی کاربلد است. او در بدترین شرایط تیم ملی را در دست گرفت اما ما به او بی‌مهری کردیم و یک‌سری‌ها در اردوی کیش شیطنت کردند.

چون موضوع بحث ما پرسپولیس است، لطفا درباره پرسپولیس صحبت کنید. بین گزینه داخلی مربی‌ای هست که بتواند شایسته هدایت این تیم شود؟

در بین داخلی‌ها اگر می‌خواهند انتخاب کنند به نظر من فقط علی دایی باید انتخاب شود.

البته گفتند که مصوبه هیات‌مدیره گزینه خارجی است.

خودشان تصویب کردند دیگر. من با دوتا گزینه خارجی اینها هم حرف زدم و اعتقادم روی اسکوچیچ است.

اسکوچیچ که با کرواسی قرارداد دارد؟

قرارداد دارد اما بندهایی در قرارداد اینها وجود دارد.

گفتید با او در تماس هستید؛ خودش هم دوست دارد هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرد؟

بله. پرسپولیس تیم بزرگی است. اگر شیطنت نکنند دوست دارد بیاید اما فضا را باید فراهم کنند. مثلا یکی از سایت‌های معروف ورزشی در کشورمان است که فقط در حال شیطنت است و دوست دارد آن نفری که دوست دارد را بیاورد.

اما این می‌تواند از ضعف مدیران باشگاه باشد که یک رسانه بخواهد مربی برای پرسپولیس انتخاب کند.

همه‌ چیز دست به دست هم می‌دهد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. هوادار هم به درستی دوست دارد هرچه زودتر تکلیف کادرفنی مشخص شود این شرایط به وجود می‌آید. من از مدیریت خواهش می‌کنم که با یک تصمیم درست تکلیف تیم را مشخص کنند.

این دوستان شما در مدیریت دنبال مربی بزرگ خارجی هستند؟

اول بگویم این اسم‌هایی که می‌گویند باشگاه اسپانیایی و پرتغالی می‌خواهد تبلیغات مجازی است. از هیات‌مدیره و مدیرعامل می‌خواهم برانکو که نشد بروند سراغ اسکوچیچ. با مدیریت خوب می‌شود همراه به این کروات کمک‌کرد تا نتیجه بگیرد. او در تیم‌هایی مثل صنعت نفت و ملوان نشان داد مربی خوبی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!