خرید خودرو با حساب وکالتی بانک ایران زمین


خرید خودرو با حساب وکالتی بانک ایران زمین

برای خرید خودرو با استفاده از بورس کالا، افراد نیازمند داشتن یک حساب وکالتی در بانک های مورد قبول سازمان بورس هستند که یکی از این بانک ها، بانک ایران زمین می‌‌باشد.

خرید خودرو با حساب وکالتی بانک ایران زمین

حساب وکالتی، یک نوع حساب بانکی است که با استفاده از آن، افراد می‌توانند بسیاری از فعالیت های حقوقی و بانکی همچون پرداخت مالیات، عوارض و البته، خرید خودرو از بورس کالا را، با کمترین دردسر و در سریعترین زمان ممکن انجام دهند. در ادامه این متن، به بررسی مزایا و اهمیت داشتن این حساب برای هر ایرانی و چگونگی فرآیند افتتاح آن، پرداخته می‌شود.

حساب وکالتی چیست و چرا برای هر ایرانی ضروری است؟

حساب وکالتی، نوعی حساب بانکی است که به یکی از حساب های بانکی افراد متصل شده و برای پرداخت تراکنش های بورسی، مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع شما با افتتاح یک حساب وکالتی، به کارگزار بورسی خود وکالت می‌دهید تا واریزها و برداشت های مربوط به شما را، از این طریق مدیریت کند.

گفتنی است نوع حساب مشتری یا حساب اولیه، باید پس ‌انداز یا سپرده کوتاه‌ مدت بوده و نوع حساب مقصد یا همان کارگزاری، بایستی جاری باشد. دقت به این نکته نیز ضروری است که طبق قانون، هر مشتری، اجازه دارد برای هر کارگزاری تنها یک حساب وکالتی از یک بانک معرفی کند؛ اما از سوی دیگر، می‌تواند به تعداد کارگزاری‌ ها یا بانک ‌های خود، حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود نیز، تفاوتی نداشته و افراد برای شروع و یا ادامه فعالیت خود در هر کدام از بازارهای بورس، فقط یکبار نیاز به افتتاح حساب دارند.

مراحل افتتاح حساب وکالتی در بانک ایران زمین و خرید و فروش خودرو در بورس

قبل از اقدام برای ایجاد حساب وکالتی در بانک ایران زمین، افراد بایستی در سامانه سجام به نشانی sejam.ir ثبت نام کرده و کد بورسی خود را در اختیار داشته باشند. در ادامه نیز با مراجعه حضوری یا آنلاین به یکی از کارگزاری های معتبر، نسبت به افتتاح یک حساب در کارگزاری اقدام کنند.

در مرحله بعد، از طریق سه روش ذکر شده در ذیل، می توان اولین قدم برای افتتاح حساب وکالتی در بانک ایران زمین را، برداشت:

1. مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک ایران زمین و درخواست افتتاح حساب وکالتی

2. مراجعه به سامانه اینترنتی بانک "سامانه ایجاد حساب وکالتی" به آدرس izbank.ir

3. تماس با سامانه ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین به شماره 24809-021

مدارک شناسایی موردنیاز برای افتتاح حساب وکالتی نیز، مواردی همچون فرم های تکمیلی مربوطه که شامل اطلاعات شخصی، شغلی و مالی و درآمدی است، شناسنامه و کارت ملی است.

پس از طی این مرحله و تکمیل و بارگذاری فرم ها، یک شماره حساب وکالتی برای متقاضی نمایش داده می‌شود که بایستی با ورود به سایتی موسوم به ایبیگو، به نشانی ebgo.ir ثبت و تایید شود. گفتنی است در این سایت، شما پس از طی مراحل و پر کردن اطلاعات و درج شماره حساب وکالتی، متقاضی یک کد آنلاین دریافت خواهد کرد.

دقت داشته باشید که درصورت تایید مغایر بودن هرکدام از اطلاعات تکمیلی با اطلاعات حقیقی، درخواست لغو و بایستی از ابتدا اقدامات لازم پیگیری شود.

حال پس از گذشت دو روز کاری و در دست داشتن اطلاعات ورود به سامانه، افراد می توانند پس از اعلام فراخوان عرضه خودرو در بورس کالا، نسبت به واریز مبلغ پایه اقدام و برای خرید خودروی مورنظر خود، اقدام کنند.

مزایای داشتن یک حساب وکالتی در بانک ایران زمین

البته که حساب وکالتی مانند هر حساب بانکی، برای هر ایرانی ضروری نیست؛ اما وجود آن، می‌تواند بسیاری از فرآیندهای حقوقی و مالی را تسهیل می‌کند. علاوه بر اینکه، قیمت خودروهای عرضه شده در بورس کالا، بسیار پاین تراز مبلغ اعلامی توسط کارخانه های ماشین سازی و یا بازار آزاد است؛ درنتیجه افراد می‌توانند با قیمت کمتری، خودروی دلخواه خود را خریداری و تحویل بگیرند. کنند.

از سوی دیگر، حساب وکالتی بانک ایران زمین، به افراد امکان می‌دهد تا کنترل دقیقی بر میزان وجوهی که برای معاملات خود استفاده می‌کنند، داشته باشند و مدیریت مالی بهتر و دقیق تری را برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

برای اطلاع دقیق از فرآیندهایی که برای افتتاح یک حساب وکالتی در بانک ایران زمین و خرید خودرو در بورس ازطریق آن، با شماره تلفن ارتباط با مشتریان این بانک 24809-021 و یا سایت رسمی به نشانیizbank.ir مراجعه فرمایید.




تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان